اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/گزارش خبری/

از ناله درد بی‌پولی هیئت‌های ورزشی کردستان تا تصویب حمایت شهرداری‌ها از ورزش

خبرگزاری فارس: درد بی‌پولی وجه مشترک سخنان روسا، نایب رئیسان و دبیران هیئت‌های ورزشی شهرستان سنندج و تعدادی از پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی استان کردستان در دیدار دو و نیم ساعته آنان با استاندار بود.

از ناله درد بی‌پولی هیئت‌های ورزشی کردستان تا تصویب حمایت شهرداری‌ها از ورزش

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج روسا، نایب رئیسان و دبیران هیئت‌های ورزشی شهرستان سنندج و تعدادی از پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی استان کردستان در دیدار با استاندار مسائل و مشکلاتی را مطرح کردند که وجه مشترک سخن همه آنها به کمبود اعتبارات و نبود اسپانسر مالی مربوط می‌شد.

رئیس هیئت شنای استان کردستان که در قالب قطعه شعری تمامی مشکلات و مسائل مربوط به این هیئت را بیان کرد، گفت: یادگیری شنا برای مسلمان و به ویژه در نظام اسلامی یک الزام است و باید به این مهم توجه داشت.

علی بصری از عدم توافق برای تعیین رئیس هیئت شنا شهرستان و کارشکنی در این مسیر به عنوان یکی از مشکلات این هیئت نام برد و تعطیلی استخر ملک‌نیا به بهانه بازسازی و نیز نبود استخر 50 متری برای برگزاری مسابقات و تمرین شیرجه را از دیگر مشکلات این هیئت عنوان کرد.

* اسپانسر بخش خصوصی نداریم

محمود قادرمرزی رئیس هیئت قایقرانی کردستان هم گفت: اسپانسری دولتی از هیئت‌های ورزشی کافی نیست و در جذب اسپانسر بخش خصوصی نیز به علت عدم برخورداری از کارخانه‌های بزرگ صنعتی در تنگنا قرار داریم.

وی از مجموعه استانداری و مسئولان اداره ورزش و جوانان استان خواست تا با شناسایی واحدهای بزرگ تولیدی و رایزنی با آنان زمینه جذب کمک‌های مالی آنان به ورزش را فراهم نمایند.

رئیس هیئت اسکی نیز با اشاره به حضور تیم اسکی استان در لیگ دسته یک( شهرنشینان) کشور گفت: اما متاسفانه به پیست اسکی بیجار و ورزشکاران کم‌توجهی می‌شود.

به گفته شکرگزار تاکنون 1.5 میلیارد تومان برای پیست اسکی بیجار هزینه شده است اما مدت دو سال است که از سوی مسکن و شهرسازی به عنوان مجری کاری صورت نگرفته است.

* زمینه حضور مربیان در برنامه‌های آموزشی فراملی فراهم شود

نایب رئیس هیئت ورزش‌های سه گانه کردستان هم خواستار توجه به مربیان و فراهم کردن زمینه حضور آنان در کلاس‌های بین‌المللی برای ارتقای سطح علمی آنان شد و گفت: در حال حاضر بنده برای شرکت در کلاس‌های آموزش مربیگری این رشته در سوئیس دعوت شده‌ام اما توان پرداخت هزینه‌های آن را ندارم.

اسرین رجبی گفت: در صورتی که این زمینه از سوی مسئولان ورزش استان فراهم شود از این پس به جای استفاده از مربیان خارجی از ظرفیت نیروها و مربیان ایرانی استفاده می‌شود.

مریم قدمخیریان هم که خود را به عنوان پیشکسوت ورزش استان معرفی کرد از محدودیت فضاهای ورزشی در حاشیه شهرها سخن به میان آورد و خواستار استفاده از فضاهای بلااستفاده آموزش و پرورش در این مناطق شد.

* تشکیل شورای ورزش بستری برای رفع مشکلات است

محمد پیرظهیری از پیشکسوتان ورزش کردستان هم در این جلسه با گلایه از عدم توجه به پیشنهادهای وی در دیدار قبلی جامعه ورزش استان با استاندار خاطر نشان کرد: در جلسه قبل پیشنهاد تاسیس خانه پیشکسوتان، تاسیس صندوق حمایت برای پیشکسوتان و تجلیل از دارندگان مقام‌های قهرمانی که فوت کرده‌اند، مطرح شد که متاسفانه تاکنون در این زمینه به این موارد توجهی نشده است.

سرپرست هیئت اسکواش استان نیز وجود قهرمانان ورزشی و کسب مدال‌های رنگین در میادین را نشان از ظرفیت و عرق ملی جوانان و نوجوانان این خطه از ایران اسلامی دانست و بر توجه بیشتر از افراد نخبه و استفاده از ظرفیت‌های این افراد برای توسعه ورزش کردستان تاکید کرد.

شاهو طوفانی چاره رفع مشکلات و موانع ورزش استان را تشکیل شورای ورزش استان خواند و تصریح کرد: با تحقق این مهم زمینه رصد و شناسایی موانع سر راه توسعه ورزش و حل آنها فراهم خواهد شد.

* مجمع خیرین ورزش دوست تشکیل شود

جلال شریعتی سرپرست هیئت دوومیدانی کردستان نیز به برخی از مشکلات سد راه توسعه ورزش در استان اشاره و محدودیت فضاهای ورزشی در شهرها، نبود فضاهای ورزشی در روستاها و اعتبار کم هیئت‌های ورزشی را از جمله این مشکلات برشمرد.

نایب رئیس هیئت بسکتبال کردستان هم با اشاره به عدم تحقق مصوبه هیئت دولت مبنی بر حمایت مالی از این هیئت، گفت: این در صورتی است که در سایر استان‌ها این مصوبه اجرایی شده است.

ژاله جلویزانی همچنین از تحقق عدم حمایت مالی شهرداری سنندج از تیم بسکتبال استان خبر داد و خواستار تاکید استاندار مبنی بر حمایت شهرداری از تیم‌های بسکتبال بانوان و آقایان استان شد.

رئیس هیئت نابینایان و کم‌بینایان استان نیز خواستار تشکیل مجمع خیرین ورزش دوست به مثابه خیرین مدرسه‌ساز استان شد و تشکیل این مجمع را زمینه‌ای برای رفع برخی مشکلات مالی عنوان کرد.

به گفته هوشنگ شریعتی، تلاش زیاد مسئولان هیئت‌ها برای جذب اسپانسر و رفع مشکلات مالی آنان را از اصل اهمیت ورزش و قهرمان‌پروری دور می‌کند.

* شهرداری‌ها مکلفند ورزش کردستان را حمایت کنند

استاندار کردستان نیز در این جلسه عدم تصویب 30 میلیون تومان حمایت شهرداری سنندج از هیئت بسکتبال از سوی شورای اسلامی این شهر را یادآور شد و گفت: شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها باید درصدی از اعتبارات خود را به ورزش اختصاص دهند.

علیرضا شهبازی کمک به شهرداری‌ها را منوط به حمایت آنان از دو یا سه هیئت ورزشی خواند و خواستار تصویب این مسئله و ابلاغ آن به شهرداری‌های سطح استان شد.

وی خاطر نشان کرد: هر کدام از شهرداری‌ها حمایت بیشتری از هیئت‌ها و یا تیم‌های ورزشی داشته باشند از کمک‌های اعتباری بیشتری برخوردار خواهند شد.

شهبازی هنر مدیریت را در جذب اعتبارات، حمایت‌های مالی و جذب اسپانسر خواند و تصریح کرد: در صورتی که مدیران عرصه ورزش توان تحقق این برنامه‌ها را نداشته باشند باید جای خود را به دیگران بدهند.

استاندار کردستان ادامه داد: ورزشکاران هم با احساس مسئولیت حق خود را از مسئولان مطالبه نمایند و مصوبات این جلسات را تا تحقق کامل آن پیگیری کنند.

وی یادآور شد: اگر چه به اندازه اعتقادم تاکنون برای ورزش کردستان اقدامی انجام نداده‌ام اما نباید فعالیت‌های صورت گرفته در این بخش را نیز نادیده گرفت.

استاندار کردستان تعطیلی و کم‌توجهی در امر بازسازی استادیوم ملک‌نیا سنندج را به سینما بهمن سنندج تشبیه کرد و گفت: طولانی شدن بازسازی این دو پروژه خوشایند نیست.

شهبازی در پایان به مسئولان ورزش استان دستور داد تا زمینه حضور مربیان و داوران در برنامه‌های فراملی را به منظور ارتقای سطح ورزش استان میسر سازند.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول