اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان خبر داد

رشد 33 درصدی اعتبارات حوزه ورزش کردستان در سال جاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به نگاه ویژه دولت برای کاهش محرومیت‌ها در استان کردستان از رشد 33 درصدی اعتبارات حوزه ورزش استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

رشد 33 درصدی اعتبارات حوزه ورزش کردستان در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج فرهاد عبداللهی در دیدار رؤسا و دبیران هیئت‌های ورزشی و مدال‌آوران مسابقات بین‌المللی کردستان با استاندار در سنندج اظهار داشت: در حال حاضر 47 هیئت ورزشی با 50 هزار و 192 ورزشکار سازمان یافته در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: ورزشکاران کردستانی در چند سال اخیر افتخارات فراوانی را برای استان کردستان و ایران اسلامی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی به ارمغان آورده‌اند که از جمله این افتخارات می‌توان به کسب 445 مدال رنگارنگ در عرصه ملی و 30 مدال در عرصه بین‌المللی در سال جاری اشاره کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان اظهار داشت: هم‌اکنون 12 تیم ورزشی استان در لیگ‌های برتر، هفت تیم در لیگ‌های دسته یکم و سه تیم نیز در لیگ های دسته دوم کشور مشغول به فعالیت هستند و 175 باشگاه فعال ورزشی در استان نیز وجود دارد.

عبداللهی به اعتبارات حوزه ورزش استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: در سال 90 اعتبارات حوزه ورزش استان به 94میلیارد و 850 میلیون ریال رسید که این میزان در مقایسه با اعتبار 60 میلیارد ریالی سال گذشته از افزایش 33 درصدی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: از محل اعتبارات ملی نیز در سال جاری 26 میلیارد و 830 میلیون ریال اعتبار به استان اختصاص یافته است که نسبت به سال گذشته از رشد 45 درصدی برخوردار است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان به اجرای 166 مسابقه و برنامه ورزشی در ایام دهه مبارک فجر امسال اشاره کرد و افزود: در این ایام پرخیر و برکت شاهد افتتاح سه پروژه مهم ورزشی در شهرستان‌های سنندج، بانه و مریوان با مساحت 3 هزار و 300 مترمربع و اعتباری بالغ بر 16 میلیارد و 500 میلیون ریال بودیم که این مهم نویدبخش عزم جدی دولت برای کاهش محرومیت‌های حوزه ورزش استان است.

عبداللهی همچنین از آغاز به کار عملیات اجرایی سالن 6 هزار نفره سنندج پس از هفت سال وقفه و اعلام فراخوان سه استخر سرپوشیده در شهرستان‌های قروه، مریوان و بانه با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال خبر داد.

انتهای پیام/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول