اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از گلستان تا بهارستان - 45

مشارکت حداکثری در انتخابات دشمنان را مایوس می‎کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات دشمنان را مایوس می‎کند.

مشارکت حداکثری در انتخابات دشمنان را مایوس می‎کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان زمان رو به جلو حرکت می‌کند و روزها به تندی ورق می‌خورد تا مردم در ایران اسلامی خود را برای خلق حماسه‎ای دیگر مهیا سازند، انتخابات نهمین مجلس شورای اسلامی ایران مورد توجه همه جهانیان است و چشم‎های بسیاری به آن دوخته شده دشمن همه ابزار خود را به کار گرفته تا مردم را از شرکت در انتخابات مایوس کنند، تحریم‎ها، تهدیدها و توطئه‎های بسیار امنیتی، اطلاعاتی، ترور دانشمندان هسته‎ای و... هر چه که دارد رو می‎کند تا سدی از یأس برای مردم بصیر ایران اسلامی به وجود آورد، اما مردم در حماسه 22 بهمن نشان دادند که همچنان دست بیعت به سوی رهبر خود دراز کرده‎اند و از آرمان‌های خود فاصله نخواهند گرفت.

بر همین اساس به مصاحبه تفصیلی با حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان نشستیم تا از توصیه‎های این مسئول برای حضور حداکثری و انتخابی آگاهانه استفاده کنیم، آنچه می‎خوانید ماحصل این مصاحبه صمیمانه است.

فارس: به نظر شما راه‎های افزایش مشارکت سیاسی مردم در انتخابات چیست؟

- برای افزایش مشارکت سیاسی مردم در انتخابات چند راه وجود دارد یکی از این راه‎ها اعتمادسازی است مردم باید به نظام‌شان اعتماد کنند و نظام نیز این اعتماد را به وجود آورد که امین رأی مردم است.

آگاهی‌بخشی دومین راه برای مشارکت حداکثری است مردم باید بدانند که اگر درصد شرکت‎کنندگان افزایش پیدا کند به همان میزان دشمن عقب‎نشینی می‎کند و دشمنان مایوس می‌شوند، لذا شایسته است که تریبون‎داران، افراد موثر و اصحاب رسانه مردم را برای حضور حداکثری تشویق کنند.

فارس: راهکارهای عملی‌سازی رهنمودهای رهبری در انتخابات چیست؟

- ولایت فقیه در راس ساختار سیاسی کشور و پایه نظام است و جامعه را مقلد حاکم دینی می‎دانیم با توجه به این نگرش همه مردم اطاعت از ولی زمان را وظیفه قانونی، اجتماعی و دینی خود می‎دانند و آنچه را در طول 33 سال از انقلاب به عنوان عزت، سربلندی، پیشرفت و استقلال داریم مدیون رهبری هستیم و روحانیون و ائمه جماعت باید با هدایت و ارشاد جامعه و آگاهی تبیین بخش رهنمودهای مقام معظم رهبری در انتخابات باشند و مردم را تشویق کنند تا در انتخابات شاخص‎ها و معیارهای انتخاب اصلح را در نظر بگیرند.

فارس: اهمیت این دوره از انتخابات با توجه به اینکه اولین انتخابات بعد از فتنه 1388 است چیست؟

- در انتخابات 1388 مشارکت 40 میلیونی مردم را شاهد بودیم  هر چند که در آن دوره از انتخابات، انتخابات ریاست جمهوری بوده و این دوره از انتخابات مجلس است و تفاوت‎هایی نیز دارد، اما مردم باید توجه داشته باشند با اتفاقاتی که در آن دوره افتاد اگر کاهش مشارکت در انتخابات رخ دهد شاید نشان از مایوس شدن جامعه باشد؛ اما از آنجا که جامعه از بلوغ کافی برخوردار است با مشارکت حداکثری، آنچه را که دشمن و افراد شیطنت‎طلب و فرصت‌طلب القاء کرده‎اند برای همیشه محو خواهند کرد.

فارس: تهدیدات جریان انحرافی و فتنه برای آینده نظام چیست؟

- همیشه در طول 33 سال گذشته جریانات انحرافی و منافقین داخلی خسارت‎هایی را برای کشور و جامعه به وجود می‌آورند، اما با بصیرت مردم و هدایت رهبری باعث شد که همه آن جریانات کم کم افول و از دایره خارج شدند هم فتنه و هم انحراف برای جامعه خطرناک است و هر دو برای نظام و حکومت صدمه و لطمه است.

فارس: مجلس نهم چه نمایندگانی نیاز دارد و این نمایندگان باید چه ویژگی‎هایی داشته باشد؟

- نمایندگان باید مؤمن و پایبند به ارزش‎ها، ضد استکبار و اسرائیل، حامی مستضعفین و پایبندی به آرمان‎ها امام و رهبری و مقام معظم رهبری باشند و برای وحدت امت اسلامی سیاست مقام معظم رهبری را اصل بدانند.

همچنین نمایندگان باید نیازهای مردم منطقه را در نظر بگیرند و از توان قانون‌گذاری برای منطقه استفاده کنند و پیگیر امور مردم باشند و نظارت بر دستگاه‎های اجرایی را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/ن۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول