اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

عزاداری‌های محرم زنجان سند اعتبار این دیار است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به حضور انبوه مردم شهر زنجان در عزاداری‌های روزهای هشتم و 11 محرم گفت: این عزاداری‌ها سند اعتبار مردم این شهر محسوب می‌شود.

عزاداری‌های محرم زنجان سند اعتبار این دیار است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان اظهار داشت: باید شکرگزار به دنیا آمدن در یک خانواده مسلمان محب اهل بیت بود، چرا که هر چه داریم از اهل بیت است.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های حکومت پهلوی برای دین‌زدایی از جامعه گفت: اگر حکومت پهلوی ادامه پیدا می‌کرد، نتایج وحشتناکی به وجود می‌آمد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری وابستگی به قدرت ارتش و ساواک را از ویژگی‌های حکومت پهلوی عنوان و اضافه کرد: این حکومت به کمک ارتش درصدد تحکیم قدرت خود بود.

وی با اشاره به حمایت قدرت‌های خارجی از حکومت پهلوی تصریح کرد: امام خمینی (ره) که متکی به حمایت مردم بودند همه عناصر قدرت رژیم پهلوی را در هم ریخت به طوری که همافران ارتش که به دلیل گذراندن همه دوره‌های آموزشی خود در آمریکا نقطه امید شاه بودند به محضر امام راحل آمده و ابراز ارادت کردند.

محمدی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایین کشیده شدن قدرت‌های منطقه با خیزش‌های مردمی تاکید کرد: کسی فکر نمی‌کرد، مبارک که در واقع فرعون عصر امروز است در یک قفس برای محاکمه حاضر شود.

وی به جنایت‌های مبارک بر ضد مردم فلسطین اشاره کرد و یادآور شد: او به رژیم اسرائیل کمک کرد تا یک میلیون و 500 هزار فلسطینی را در یک محوطه زندانی کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری به سرنوشت بن علی در تونس، قذافی در لیبی و همچنین دیکتاتور یمن اشاره و ادامه داد: به یاری خداوند دیکتاتور کشور بحرین نیز چنین سرنوشتی خواهد داشت، چرا که این سرنوشت همه جنایتکاران است.

این مسئول با اشاره به کشیده شدن مخالفت‌ها به خاک آمریکا عنوان کرد: مردم هشتاد شهر آمریکا با در دست داشتن عکس دانشمند شهید ایرانی شعارهایی بر ضد یک درصد حاکم در نظام سرمایه داری می‌دهند که نشان دهنده به تنگ آمدن مردم دنیا از حکام کنونی نظام سرمایه‌داری است.

وی در ادامه با رد ادعاهای مطرح شده درباره دین گریزی مردم به ویژه جوانان گفت: آمارهای اعلام شده از مراکز مختلف حکایت از اقبال روزافزون مردم به دین در کشور دارد.

محمدی گلپایگانی با اشاره به فراهم بودن زمینه رشد مذهبی در جامعه امروز متذکر شد: اگر کسی خواهان تامین آینده فرزندان خود باشد، باید او را با دین و اماکن مذهبی آشنا کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه انتصاب آیت‌الله شیخ علی خاتمی به امامت جمعه زنجان همزمان با ایام دهه فجر و همچنین میلاد پیامبر اکرم بوده، آن را به فال نیک گرفت.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول