اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان خبر داد:

پخش عزاداری زنجان از 18 شبکه مختلف ملی و برون مرزی

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به فعالیت‌های این مرکز در ایام محرم گفت: عزاداری مردم زنجان در هشتم و یازدهم محرم از طریق 18 شبکه ملی و برون مرزی پخش شده است.

پخش عزاداری زنجان از 18 شبکه مختلف ملی و برون مرزی
حسن رضایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه در ایام محرم صدا و سیمای مرکز زنجان در حوزه رادیو با پخش 547 دقیقه برنامه شامل برنامه‌های تولیدی، تامینی، میان برنامه‌های پخشی و ویژه برنامه‌های پوششی دستجات و هیئت‌های مذهبی را به صورت زنده در دستور کار داشت، اظهار داشت: در این ایام شبکه تلویزیونی اشراق از رویکرد استان‌مداری و پوشش عزاداری هیئت‌های مذهبی استانی در حدود 7 هزار و 284 دقیقه برنامه تولید و پخش کرده است.
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های تولید شده شامل ویژه برنامه عزاداری شهرهای استان، پوشش عزاداری دستجات به صورت زنده، پخش تیزرهای اطلاع‌رسانی مراسم‌ها به منظور حضور گسترده عزاداران، اطلاع‌رسانی و پوشش نماز ظهر عاشورا و ارتباط با شبکه‌های سراسری بوده است.
مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان تصریح کرد: در پوشش خبری هشتم و یازدهم محرم 18 شبکه تلویزیونی ملی و برون‌مرزی اعم از شبکه‌های یک 2، 3، خبر، تهران، مستند، شما، العالم، جام جم یک، 2، 3، پرس TV، الکوثر، آموزش، سحر یک و 2 و شبکه اشراق به صورت زنده مراسم عزاداری مردم استان زنجان را پخش کردند.
وی با بیان اینکه شبکه اشراق با برنامه‌های بین پخشی همچون کلیپ، مداحی، سرود، وله، فیلم سینمایی، سریال، تماشاخانه و سخنرانی تلاش‌های خوبی را انجام داده، یادآور شد: در بخش اطلاعات و اخبار نیز با حدود 53 گزارش خبری به مدت 138 دقیقه، شش مورد گفت‌و‌گوی ویژه خبری به مدت 210 دقیقه و یک مورد مستند 30 دقیقه‌ای در مجموع 230 دقیقه برنامه تولید و پخش کرده است.
رضایی با اشاره به اینکه شبکه اشراق همچنین در ایام محرم تعداد 14 خبر مکتوب و 23 گزارش تلویزیونی نیز به تهران ارسال کرده، خاطرنشان کرد: در بخش اخبار استانی در رادیو و تلویزیون 177 خبر در مجموع با 258 دقیقه تولید و پخش شده که گزارش‌های تصویری هفت مورد و گزارش‌های تفسیری تلویزیونی پنج مورد به مدت 13 دقیقه بوده است.
مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان بیان داشت شبکه اشراق توانسته در ایام عزاداری محرم با رویکرد استانی حدود 200 هیئت عزاداری را در شهرهای مختلف استان پوشش داده و از توان‌مندی نوین در امر تصویربرداری مثل دوربین کابلی استفاده کرده است.
وی افزود: همچنین در راستای استفاده از سیستم ارسال تصاویر زنده SNG دو واحد سیار تلویزیونی، یک واحد سیار رادیویی، سه جفت لینک مایکروویو پرتال برای سیگنال‌رسانی و بکارگیری بالگرد به منظور استفاده از تصاویر هوایی، تامین هفت ست نور آرک برای پوشش مناسب عزاداری هیئت فاطمیون در شب، تامین برق سه فاز برای استقرار واحدهای سیار، برقراری ارتباطات زنده بین استودیوهای مرکز و استودیوهای شبکه‌های سراسری و برون‌مرزی صدا و سیما به کار گرفته شده بود.
رضایی یادآور شد: علاوه بر پوشش مناسب خبری هشتم و یازدهم محرم، در روزهای تاسوعا و عاشورا نیز پوشش دستجات عزاداری احمدیه، مکتب‌الزهرا، فاطمیون، هیئت رزمندگان اسلام و نماز ظهر روز عاشورا از دیگر فعالیت‌های شبکه اشراق بود.
مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات شبکه اشراق تهیه و تولید مستند سه قسمتی فاخر 30 دقیقه‌ای با عنوان حسینیه اعظم بود که آخرین تصویربرداری آن در ایام محرم انجام شده و قبل از پایان سال‌جاری به اتمام می‌رسد.
گفتنی است، برای به تصویر کشیدن رخداد عظیم فرهنگی و معنوی اجتماع حسینی حدود 350 نفر از کارکنان صدا و سیمای مرکز زنجان و 56 نفر از عوامل فنی مراکز دیگر به مدت هفت روز از هفتم تا دوازدهم محرم به صورت شبانه‌روزی در آماده باش کامل بودند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول