اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی خبر داد

افزایش 10 برابری نوسازی‌ واحدهای روستایی آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: شاهد افزایش 10 برابری نوسازی واحدهای مسکونی در روستاهای استان آذربایجان غربی هستیم.

افزایش 10 برابری نوسازی‌ واحدهای روستایی آذربایجان غربی

ایوب عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به ایجاد امکانات رفاهی بیشتر در روستاها رغبت برای مهاجرت از روستاها به شهرها در استان روز به روز کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در سطح روستاها شاهد افزایش نوسازی‌ واحدهای مسکونی هستیم، تصریح کرد: احداث مسکن روستایی و طرح‌های هادی سبب شده تا در روستاها رغبت برای نوسازی واحدهای مسکونی افزایش یابد.

این مسئول دسترسی راحت به امکانات رفاهی از جمله آب و برق و... را در تغییر چهره فرسوده روستا به محیط شاداب و بهداشتی مؤثر دانست و گفت: عدم تخریب مراتع، استفاده از زمین‌های محدوده روستاها در سایر کاربرهای عمومی و ... از مزایای این امر است.

عزیزی با اشاره به اینکه اماکن و بافت مسکونی روستاها اغلب فرسوده بوده و در برابر بروز ضعیف‌ترین سانحه آسیب‌پذیر است، اظهار داشت: زمین خالی در بسیاری از روستاها وجود دارد و پیشنهاد می‌شود از این زمین‌ها در راستای ایجاد مسکن مقاوم بهره گرفته شود.

انتهای پیام/ر30/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول