اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ترویج فرهنگ عفاف و حجاب وزارت کشور:

فرهنگ‌سازی رویکرد عفاف و حجاب در جامعه است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره ترویج فرهنگ عفاف و حجاب وزارت کشور گفت: امروز فرهنگ‌سازی رویکرد عفاف و حجاب در جامعه است.

فرهنگ‌سازی رویکرد عفاف و حجاب در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، طهورا نوروزی عصر امروز در جلسه ستاد صیانت گیلان یکی از اهداف انقلاب ایران را عمل به ارزش‌های دینی و توسعه باورهای انسانی و فطری دانست و اظهار داشت: توسعه و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف از اهداف انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه وقوع انقلاب اسلامی موجب تغییر در موضوع‌های مختلف در کشور شد، افزود: پس از انقلاب اسلامی دین مبنای تمام امور در کشور شده است.

نوروزی فضای روشن فرهنگ پس از انقلاب اسلامی را بسیار مثبت خواند و تصریح کرد: راهکارهای مناسب در امر عفاف و حجاب باید مبنا قرار گیرد.

سرپرست اداره ترویج فرهنگ عفاف و حجاب وزارت کشور با اشاره به پس‌زمینه فرهنگ ایرانی و پیش‌زمینه جهانی شدن در امر حجاب خاطرنشان کرد: لذت‌گرایی و مصرف‌گرایی در برابر عفاف قرار دارند.

وی به ایجاد موج عفاف و حجاب در کشورهای حتی غیراسلامی اشاره کرد و بیان داشت: پس‌زمینه ایرانی حجاب در دوران پهلوی غم‌انگیز است.

نوروزی چادر پس از انقلاب اسلامی را نماد زن ایرانی در سنگر مبارزه نامید و گفت: ارزش‌های دینی در دوران سازندگی با حاکمیت مدیران تکنوکرات تا حدودی کمرنگ شده بود و ارزش‌ها را در دوران اصلاحات در انزوا دیدیم.

سرپرست اداره ترویج فرهنگ عفاف و حجاب وزارت کشور تغییر نگاه در رویکردها و نگرش‌ها را نخستین گام در نهادینه شدن عفاف و حجاب در جامعه ذکر کرد و ابراز داشت: مقام معظم رهبری از سال 74 بحث تهاجم فرهنگی را مطرح کردند و راهبردهای عفاف و حجاب از سال 76 تبیین شد.

وی ادامه داد: دولت نهم مصوبه 589 شورای عالی انقلاب فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده و پیش‌نویس این مصوبه در شورای فرهنگی اجتماعی زنان تدوین شده است.

نوروزی با اشاره به تحول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال 84 تا 87 اذعان کرد: بحث عفاف و حجاب با تشکیل ستاد صیانت به وزارت کشور محول شده است و تمام دستگاه‌ها در این قانون لحاظ شدند.

سرپرست اداره ترویج فرهنگ عفاف و حجاب وزارت کشور سوابق قانونی در عفاف و حجاب را با رویکرد سلبی و ایجابی عنوان کرد و افزود: امروز رویکرد فرهنگ‌سازی را مقدم بر رویکرد سلبی می‌دانند.

وی قانون ساماندهی مد و لباس در حوزه عفاف و حجاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تاثیرگذار و اثربخش توصیف و اذعان کرد: درهم شکستن فکری و فرهنگی کشور در دستور کار دشمن قرار دارد.

نوروزی تساهل و تسامح مدیران در امر عفاف و حجاب را موثر خواند و اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی و فرهنگ‌سازی باید در اولویت عزم مدیریتی باشد.

سرپرست اداره ترویج فرهنگ عفاف و حجاب وزارت کشور با بیان اینکه تغییر نگرش‌ها موجب تغییر رفتارها می‌شود، تصریح کرد: ترویج افکار و اندیشه‌های انحرافی در عفاف و حجاب تاثیر می‌گذارد.

وی نهادهای آموزش عالی را مهم‌ترین مراکز در عفاف و حجاب دانست و بیان کرد: الگوهای میانجی باید به نسل جوان نشان داده شود و این الگوها در دسترس جوانان قرار گیرد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول