اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان خبر داد

بازرسی از اداره‌های گیلان در امر حجاب

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از بازرسی اداره‌ها در امر عفاف و حجاب از نیمه دوم اسفند سال جاری در این استان خبر داد.

بازرسی از اداره‌های گیلان در امر حجاب

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی عصر امروز در جلسه ستاد صیانت گیلان با قدردانی از حماسه عظیم راهپیمایی مردم ایران در 22 بهمن اظهار داشت: جلسه‌های ستاد صیانت هر سه ماه در استان برگزار می‌شود.

وی عفاف و حجاب، ارتقای امنیت اجتماعی و حقوق شهروندی را از کارگروه‌های ستاد صیانت عنوان کرد و افزود: این کارگروه‌ها به صورت ماهانه در گیلان برگزار می‌شوند.

پورعزیزی با بیان اینکه 37 مصوبه تا کنون در کارگروه عفاف و حجاب به تصویب رسیده است، تصریح کرد: 25 مصوبه در امر عفاف و حجاب در ستاد صیانت به تصویب رسیده است و در مجموع 62 مصوبه در امر حجاب و عفاف داریم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان به بازرسی عملکرد 77 دستگاه در سال گذشته اشاره و بیان کرد: نقاط قوت و ضعف دستگاه‌های اجرایی گیلان در امر عفاف و حجاب بررسی شد.

وی عملکرد بعضی از دستگاه‌های گیلان در امر عفاف و حجاب را ضعیف خواند و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی در بخش عفاف و حجاب در استان انجام شده است.

پورعزیزی از بازرسی اداره‌ها در امر عفاف و حجاب از نیمه دوم اسفند سال جاری در گیلان خبر داد و بیان داشت: بازرسی از اداره‌ها قرار بود در بهمن ماه جاری انجام شود که به دلیل مشغله کاری و نزدیکی انتخابات مجلس به نیمه دوم اسفند ماه موکول شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان موضوع‌های بازرسی از اداره‌ها را محورهای هشت‌گانه ستاد صیانت از حقوق شهروندی اعلام کرد و گفت: سازمان‌ها مصوبه 427 شورای فرهنگ عمومی را دنبال می‌کنند.

وی بر فعالیت بیشتر دستگاه‌های اجرایی گیلان در امر عفاف و حجاب تاکید کرد و یادآور شد: کمیته ستاد صیانت از امنیت حریم عمومی تشکیل شده است.

پورعزیزی گیلان را استانی گردشگرپذیر توصیف و اذعان کرد: میلیون‌ها نفر گردشگر در تابستان و عید نوروز به گیلان سفر می‌کنند و فعالیت‌های فرهنگی در این استان باید نمایان باشد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در این جلسه حجاب را امری واجب و شرعی خواند و گفت: مسئله حجاب باید حتماً به فرهنگ تشکیل شود.

اکرم رحمانی با تاکید بر اجرای قانون عفاف و حجاب در اداره‌ها، دانشگاه‌ها و مدرسه‌های گیلان افزود: آموزش دختران و پسران در امر عفاف و حجاب باید از سنین کودکی آغاز شود.

وی آموزش مادران و ارائه راهکارهای تربیت صحیح فرزندان به آنها را بسیار تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: تقویت مشاوره در زنان و مردان بسیار تاثیرگذار است و طلاق را کاهش می‌دهد.

رحمانی فعالیت بانوان و ایجاد اشتغال خانگی در وضعیت حجاب و عفاف را موثر عنوان کرد و بیان داشت: بحث گفتمان عفاف و حجاب در مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها موثر است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به آموزش پیش و حین ازدواج خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های ارتباط کلامی با همسر پس از ازدواج بسیار موثر است.

وی خواستار غنی‌سازی اوقات فراغت دختران شد و بیان کرد: توجه به کرسی‌های آزاداندیشی در امر عفاف و حجاب بسیار تاثیرگذار است.

رحمانی با تاکید بر آموزش مردان برای رعایت عفاف و حجاب توسط خانواده آنها اذعان کرد: توجه به عفاف و حجاب در اداره‌ها موثر است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول