اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خلیج فارس میزبان قاریان نور/40

کاشان قطب حفظ قرآن است

خبرگزاری فارس: یکی از حافظان قرآن اهل کاشان حاضر در بخش پایانی سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن با بیان اینکه در این شهرستان 700 حافظ قرآن شناسایی شده‌، این شهرستان را قطب حفظ و فعالیت‌های قرآنی خواند.

کاشان قطب حفظ قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مصطفی اصفهانیان جوان 24 ساله کاشانی و حافظ کل قرآن که در چهارده سالگی تلاش برای حفظ آیات قرآن را آغاز و پس از دو سال و هشت ماه موفق به حفظ تمام سوره‌های این کتاب مقدس شده، یکی از 700 حافظ کل قرآن در شهرستان کاشان است.

این جوان که در کارنامه حرفه‌ای وی سه رتبه سوم مسابقات سراسری قرآنی، رتبه سوم مسابقات بین‌المللی کشور تونس، دو رتبه اول مسابقات دانشجویی کشوری و رتبه‌های استانی و منطقه‌ای دیده می‌شود، پنج‌شنبه شب در حاشیه حضور در سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن اظهار داشت: وجود 700 حافظ قرآن در شهرستان کاشان با توجه به جمعیت 400 هزار نفری این شهر قابل توجه و ارزشمند است.

وی اضافه کرد: استان اصفهان و به ویژه شهرستان کاشان در حوزه امور قرآنی و به ویژه حفظ و قرائت قرآن از پیشرفت قابل توجهی برخوردار شده است.

این حافظ قرآن ادامه داد: در شهرستان کاشان اساتید خوبی در حال تدریس امور قرآنی هستند و قاریان و حافظان این شهرستان دارای رتبه‌های قابل توجهی در مسابقات، همایش‌ها و محافل قرآنی هستند.

اصفهانیان پیرامون سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن در بندرعباس نیز بیان داشت: سه مرحله‌ای شدن ارزیابی مسابقه دهندگان در این دوره سبب شده عدالت در مورد امور فنی بیش از دوره‌های قبلی برای شرکت‌ کنندگان رعایت شود چرا که هر قاری و یا حافظ در این نوع داوری فرصت ارائه چندین باره توانایی‌های خود را پیدا می‌کند.

این حافظ قرآن یادآور شد: در بخش حفظ قرآن و تقویت این حوزه بهترین راهبرد، حرکت براساس منویات رهبری در باب افزایش تعداد حافظان قرآن از تعداد کنونی به 10 میلیون نفر است.

وی اظهار امیدواری کرد: مسئولان در این راستا برنامه‌های خود را مدون و تمهیدات مورد نیاز را به کار بندند.

اصفهانیان طی روز پنج‌شنبه با قرائت بخشی از سوره‌های قرآن کریم در مسابقات حفظ توانایی خود را در این رابطه به نمایش گذاشت.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول