اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خلیج فارس میزبان قاریان نور/39

اعزام قاریان به کشورهای اسلامی باید مورد توجه باشد

خبرگزاری فارس: حافظ 23 ساله قرآن با بیان اینکه دستگاه‌های مربوطه باید به سمت راه‌اندازی نهضت حفظ قرآن در کشور پیش بروند، گفت: در راستای تقویت و ایجاد انگیزه بیشتر باید به اعزام قاریان و حافظان به کشورهای اسلامی دیگر و برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر توجه داشت.

اعزام قاریان به کشورهای اسلامی باید مورد توجه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس حسن سلیمانی حافظ کل قرآن که از زنجان در بخش پایانی سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی حاضر شده است در  جمع خبرنگاران اظهار داشت: سطح این مسابقات بسیار بالا و قابل قیاس با مسابقات بین‌المللی است.

وی با اشاره به حضور 60 حافظ در بخش حفظ این دوره از مسابقات افزود: از مسابقات سه روز اخیر مشخص شد این تعداد با آمادگی کامل در این مسابقات حضور یافته‌اند.

این حافظ کل قرآن در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: هر چند برگزاری این مسابقات در شهر زیبای بندرعباس و در جوار خلیج فارس، خود به خود جذابیت‌های منحصر به فرد این مسابقات افزوده و آن را از سایر دوره‌ها متمایز کرده اما لازم است هماهنگی بخش‌های مختلف بیشتر شود.

سلیمانی که از استان زنجان به این بخش از مسابقات راه یافته است از استان زنجان به عنوان یکی از قطب‌های پیشرو در بخش حفظ و قرائت قرآن یاد کرد و اظهار داشت: به جرات می‌توان گفت در سال‌های اخیر استان زنجان در بخش توسعه قرآنی و به ویژه حفظ از رشد قابل توجه برخوردار شده است.

به گفته سلیمانی در صورت افزایش توجهات به این حوزه در استان زنجان، قاریان و حافظان فعال در این استان می‌توانند خود را در سطوح ملی و بین‌المللی بیش از پیش مطرح کنند.

وی گفت: باید دوره‌های پیشرفته آموزشی قرآنی در این استان برگزار و قاریان و حافظان به کشورهای اسلامی و مسابقات بین‌المللی اعزام شوند.

سلیمانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر رسیدن تعداد آمار حافظان قرآن در کشور به 10 میلیون نفر اظهار امیدواری کرد: تمام دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه با راه‌اندازی نهضت قرآنی نسبت به تحقق این هدف راهبردی نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

سلیمانی که از سن 14 سالگی حفظ قرآن را آغاز کرده و طی چهار سال موفق به حفظ کل قرآن شده است دارای دو رتبه در مسابقات بین‌المللی مصر و رودان است.

وی همچنین دارای تجربه حضور در مراسم و همایش‌های تبلیغی برگزار شده در برخی از کشورهای اسلامی است و در کارنامه این حافظ جوان رتبه نخست مسابقات دانشجویی کشوری و رتبه نخست مسابقات قرآنی سراسری بسیج نیز دیده می‌شود.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول