اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های مازندران/ 25

اساسنامه جدید خانه مطبوعات باید بازنگری شود

خبرگزاری فارس: رئیس خانه مطبوعات مازندران گفت: اساسنامه جدید خانه مطبوعات باید بازنگری شود.

اساسنامه جدید خانه مطبوعات باید بازنگری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رستم دهقان در مراسم اختتامیه نهمین نمایشگاه و دهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های مازندران که در سالن سلمان هراتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد، با اشاره به یک بند این اساسنامه مبنی بر اینکه باید اعضای هیئت مدیره دارای مدرک تحصیلی لیسانس باشند، گفت: داشتن مدرک لیسانس عاملی برای حضور نیافتن افراد با تجربه در زمره اعضای هیئت مدیره می‌شود که این مسئله باید از سوی وزارتخانه بازنگری شود.

وی فعالیت خانه مطبوعات در استان‌ها را به صورت سازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد و گفت: اساسنامه‌ای که از وزارت ارشاد برای خانه مطبوعات ارسال می‌شود نسبت به سال قبل متفاوت است.

رئیس خانه مطبوعات استان مازندران در ادامه با اشاره به اینکه نشریات محلی مازندران نیازمند حمایت‌های دولتی هستند، خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه مطبوعات در بهمن‌ماه بهانه‌ای بود تا فضای مطبوعات برای انتخابات مجلس آماده شود.

این مسئول یادآور شد: نهمین نمایشگاه مطبوعات به مدت سه روز در قالب 49 غرفه، مطبوعات و خبرگزاری‌های استان مازندران فعالیت‌های خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

دهقان با اشاره به اینکه 12 نشریه سراسری، شش خبرگزاری و 32 نشریه محلی در نمایشگاه مطبوعات غرفه داشتند، تصریح کرد: اقبال مطبوعات و رسانه‌های مجازی برای حضور در نمایشگاه چشمگیر بود، ولی فضا برای پذیرا شدن همه رسانه‌ها مقدور نبود.

وی دریا و جنگل را دو موهبت خدادادی در مازندران دانست و عنوان کرد: بسیاری از مشکلات استان مازندران وارداتی است و رسانه‌های استانی باید به رفع این‌گونه معضلات فرهنگی بپردازند.

رئیس خانه مطبوعات مازندران با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار داریم اذعان داشت: رسانه‌های استانی و سراسری همگام با نظام اسلامی برای رشد انقلاب فعالیت کرده و در انتخابات نیز حضوری پررنگ دارند.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول