اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد خبر داد

رایزنی دولت با مجلس برای افزایش بودجه‌ ‌مطبوعات / ‌پایگاه‌های اینترنتی ‌شناسنامه‌‌دار می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد از تلاش دولت برای رایزنی با مجلس و افزایش بودجه‌های فرهنگی به ویژه مطبوعات خبر داد و گفت: آثار منتخب خبرنگاران کشور ‌به صورت کتاب جمع‌آوری می‌‌شود.

رایزنی دولت با مجلس برای افزایش بودجه‌ ‌مطبوعات / ‌پایگاه‌های اینترنتی ‌شناسنامه‌‌دار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری از شهرستان ساری محمدجعفر محمدزاده بعد از ظهر امروز پیش از آغاز مراسم اختتامیه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های مازندران در جمع خبرنگارن از مازندران به عنوان بزرگترین قطب مطبوعاتی کشور یاد کرد که از لحاظ آمار کمی و کیفی در موقعیت مناسبی قرار دارد.

وی با اعلام اینکه تعداد فعالیت مطبوعه در مازندران مورد قبول است تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 80 نشریه در مازندران مشغول فعالیت هستند.

معاون وزیر ارشاد درباره درخواست‌های مجوز نشریه تصریح کرد: تمام پرونده‌ها ظرف یکی، دو ماه آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد و به ‌متقاضیان پاسخ داده می‌شود.

معاوم مطبوعاتی وزارت ارشاد با تاکید بر اینکه ظرف یک سال اخیر حدود 900 مجوز نشریه صادر شده است تصریح کرد: تعداد مجوزهای صادر شده یک سوم کل نشریات کشور را طی ساله‌ای گذشته شامل می‌شد.

وی با اعلام اینکه هیچ استان کشور بدون روزنامه محلی و منطقه‌ای نیست یادآور شد: در نظر داریم برای تمامی شهرستان‌ها نیز روزنامه محلی مجوز صادر کنیم.

محمدزاده برنامه چشم‌انداز مطبوعات را ارتقای کیفی نشریات دانست و اضافه کرد: سالانه 40 میلیارد تومان به عنوان یارانه مطبوعات در نظر گرفته می‌شود که کمک‌کار فعالیت‌های فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه باید به روزنامه‌نگاری و روزنامه‌داری تواما توجه شود از تلاش دولت برای رایزنی با مجلس و افزایش بودجه‌های فرهنگی به ویژه مطبوعات خبر داد.

وی تعداد فعالان خبرگزاری رسمی کشور را 16 خبرگزاری اعلام کرد و افزود: تاکنون 30 هزار پایگاه اینترنتی خبری ساماندهی شده است.

وی با اعلام اینکه ساماندهی صورت گرفته فقط درج مشخصات بوده است درباره ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی و خبری گفت: طرح دیگری را در اختیار داریم که قرار است که تمام پایگاه‌های اینترنتی و اطلاع‌رسانی شناسنامه‌‌دار شوند.

معاون وزیر ارشاد از انتشار کتابی در زمینه آثار خبرنگاران خبر‌ داد و یادآور شد: آثار منتخب خبرنگاران در بخش‌های مختلف خبری به صورت کتاب منتشر می‌شود.

وی درباره پرداخت هدیه ریاست جمهوری به خبرنگاران گفت: لیست خبرنگاران هدیه‌گیرنده به نهاد ریاست جمهوری اعلام شده است ولی زمان پرداخت آن را نمی‌دانم.

محمدزاده در پایان گفت: درباره مشکلات سایت سمان (سایت ساماندهی فعالیت خبرنگاران) در آینده نزدیک برطرف می‌شود.

به گزارش فارس، نهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های مازندران که از دو روز گذشته کار خود را در مجتمع فرهنگی ارشاد آغاز کرده بود تا لحظاتی دیگر با برپایی مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول