به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، صادقعلی رنجبر بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات استان مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برپایی نمایشگاه مطبوعات آلبومی از فعالیتهای یک ساله رسانهها در انعکاس افکار عمومی است، اظهار داشت: عناصری زیادی موجب میشود تا نمایشگاه مطبوعات مورد اقبال عمومی قرار گیرد که در اولویت آن تبلیغات و نیز حضور رسانههای مجازی از عواملی است که در جلب بازدید کننده موثر است.
وی بر ایجاد جاذبه در فضای نمایشگاه مطبوعات اشاره کرد و یادآورشد: نشستهای تخصصی، کرسیهای آزاداندیشی نیز جاذبههای عمومی و تعریف شده از مواردی است که میتواند فضای نمایشگاه مطبوعات استانی را به حالت پویا در آورد.
رنجبر با اشاره به اینکه باید روندی ایجاد شود تا رسانهها با مخاطبان ارتباطی دوسویه داشته باشند، بیان داشت: طرحهایی لحاظ شود تا موضوع رسانههای استانی، نشریات تخصصی و یا ماهنامههای کم نام و نشان برای رسیدن به رسانههای کثیر الانتشار مورد توجه دانشجویان و پایاننامه این اقشار قرار گیرد.
وی ادامه داد: اگر نشریات استانی بتوانند بر ذائقه بومی مخاطبان خود کار کنند، میتوانند در بین مردم معرفی شوند.
رنجبر با اشاره به اینکه نمایشگاه مطبوعات مازندران به بازار کساد بیشتر شبیه بود، خاطر نشان کرد: نمایشگاه مطبوعات باید پویا، پر مخاطب و دارای حرکتی خود جوش باشد.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره چگونگی رویکرد رسانهها در عرصههای انتخاباتی، ابراز داشت: برخلاف انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس با پدیده تعدد چهرهها مواجه است و چون در سراسر کشور گستره اقلیمی وجود دارد لزومی بر ملی پردازی نیست و نشریات بومی جای مانور دارند.
رنجبر اظهار داشت: رسانهها فیلترهای دقیقی بین مردم و نامزدهای انتخاباتی هستند تا داوطلبی با ترفند به اهداف غیراخلاقی خود نرسد.
وی وجه تمایز رسانههای کشور را با مطبوعات و رسانههای غربی از منظر انعکاس اخبار و افکار عمومی اشاره کرد و یادآورشد: مطبوعات غرب لابی افکار صهیونیسم و کالاهای تجاری هستند.
رنجبر رسانه را بلندگوی افکار عمومی عنوان کرد و متذکر شد: رسانهها باید به سمتی بروند تا به عنوان دستگاه ثانونی قدرت انتقال دیدگاه مردمی را به کانونهای قدرت افزایش دهند.
انتهای پیام/و۲۰