اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از اجرای طرح طه مشخص شد

استاندارد بودن 73 درصد محصولات نمونه‌برداری شده در همدان

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان گفت: در سال جاری یک هزار بازرسی مربوط به طرح طه در سطح استان با خرید 180 نمونه انجام شده و 73 درصد از این محصولات استاندارد هستند.

استاندارد بودن 73 درصد محصولات نمونه‌برداری شده در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمد هاشمی پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی "استاندارد و پیشگیری از قاچاق کالا" در همدان اظهار داشت: کالایی نشان استاندارد می‌گیرد که دارای هویت، تولیدکننده و تاریخ تولید مشخص باشد و بتواند مجوزهای لازم برای اخذ نشان استاندارد را کسب کند.

وی افزود: طرح طه و طرح تجا از طرح‌های در حال اجرا در اداره کل استاندارد است و ما موظف هستیم به منظور کنترل کیفیت تولیدات کارخانجات و اطمینان از مرغوبیت کالاهای تولیدی در خارج از زمان تولید نمونه این محصولات را با هزینه خود از بازار خریداری و کیفیت آن را مورد آزمایش قرار دهیم.

معاون فنی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان خاطرنشان کرد: نمونه‌های خریداری شده در بازار پس از آزمایش در صورت مغایرت با استاندارد توقیف شده و با آنها برخورد جدی می‌شود.

وی بیان داشت: همچنین با محصولاتی که جعل استاندارد کرده و یا از نام‌های برند تجاری معتبر به صورت غیر قانونی در تولیدات زیرزمینی خود استفاده می‌کنند نیز برخورد جدی می‌شود.

هاشمی ادامه داد: نمی‌توانیم بازارهای مصرف را به صورت 100 درصدی کنترل کنیم ولی تا حد امکان بازارهای تولید و عرضه را بازرسی کرده و مغازه‌داران را مجاب می‌کنیم تا از کالاهای استاندارد خریداری کنند.

وی اذعان کرد: واردات اجناس چینی از مرزهای قاچاق به کشور ممنوع شده است چرا که اسباب‌بازی‌های وارداتی غیر مجاز دارای کرک‌های حساسیت‌زایی هستند که کودکان را دچار بیماری می‌کنند.

معاون فنی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان تصریح کرد: اجرای طرح طه از آبان‌ ماه سال 1384 و با عضویت ایران در سازمان جهانی WTO آغاز شده که در سال گذشته یک هزار و 500 عمده‌فروشی مورد بازرسی قرار گرفت و 400 نمونه خریداری شده نیز با هزینه‌ای بالغ بر 120 میلیون تومان مورد آزمایش قرار گرفت.

وی افزود: در سال جاری نیز تا کنون یک هزار بازرسی در سطح استان با خرید 180 نمونه انجام شده و 73 درصد از این محصولات استاندارد هستند.

هاشمی در پایان هدف از اجرای طرح تجا را توسعه جامع استانداردها عنوان و بیان داشت: در این طرح تمام کالاهای صنعتی تولید شده باید دارای استاندارد باشند که تا سال گذشته 600 کالای مشمول قانون استاندارد داشتیم که با اجرای این قانون هم‌اکنون 6 هزار کالای مشمول استاندارد داریم.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول