اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات استان اردبیل:

ترخیص کالا از گمرک منوط به تأیید موسسه استاندارد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: تایید ترخیص کالا از گمرک و اخذ شرایط صادرات و واردات منوط به اعلام موافقت موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی است.

ترخیص کالا از گمرک منوط به تأیید موسسه استاندارد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی‌اصغر عباس‌زاده صبح امروز در بازدید از گمرک بیله‌سوار اظهار داشت: کنترل کیفی کالاهای صادراتی و وارداتی به طور دقیق در اردبیل اجرایی می‌شود و تا صدور مجوز استاندارد، گمرک کاری برای ترخیص انجام نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه گمرک مرزبان اقتصادی منطقه است، افزود: همکاران ما با استقرار در این مرزها و با تلاش شبانه‌روزی مرزبانان اقتصادی کشور هستند.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر کنترل فیزیکی کالا در سطح دنیا منسوخ و به سمت تجهیزات الکترونیکی در بازرسی کالا سوق داده شده، خاطرنشان کرد: از جمله این تجهیزات دستگاه ایکسری کانتیزی است که به صورت اشعه‌ای عمل کرده و پس از آن تجهیزات پیشرفته دیگری نیز وجود دارد که فعلاً در کشور ما تولید و اجرایی نمی‌شوند.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل با بیان اینکه در دور سوم سفر هیئت دولت به استان ورود این دستگاه جزو خواسته‌های گمرک بود، افزود: خرید دستگاه ایکسری و وارد کردن آن به استان تصویب شده که 50 درصد اعتبار آن از محل استانی و 50 درصد نیز از طریق اعتبارات ملی تخصیص داده شده است.

عباس‌‌زاده ادامه داد: ما پیگیر سهم این اعتبار ملی هستیم و به محض پرداخت اعتبار، دستگاه ایکسری برای گمرک اردبیل خریداری خواهد شد.

این مسئول همچنین از رتبه پنجم گمرک بیله‌سوار در بین 25 گمرک ایران خبر داد و گفت: طبق سهمیه‌بندی و به لحاظ کسب این رتبه، این دستگاه از طریق دولت خریداری شده و تا پایان سال 91 شاهد استقرار آن در گمرکات خواهیم بود.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل در ادامه با اشاره به اینکه تولید‌کنندگان، تجار و فعالان بخش ترانزیت می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند، افزود: بخش خصوصی نیز می‌تواند با خریداری این دستگاه و استقرار آن در گمرکات زیر نظر اداره کل گمرک از آن بهره‌برداری کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان ابراز داشت: مانیتور دستگاه متعلق به بخش خصوصی نیز در اختیار ما خواهد بود و ما ناظر فعالیت‌های بخش خصوصی در گمرک هستیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول