اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ناوگان اتوبوسرانی

جابه‌جایی مسافران نیشابوری از مرز یک و نیم میلیون نفر گذشت

خبرگزاری فارس: رئیس نمایندگی حمل و نقل و پایانه‌های نیشابور گفت: تعداد مسافران و جابه‌جایی آنان با ناوگان حمل و نقل نیشابور از مرز 1.5 میلیون نفر گذشت.

جابه‌جایی مسافران نیشابوری از مرز یک و نیم میلیون نفر گذشت

حجت‌الله خواجویی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، اظهار داشت: در حال حاضر به طور متوسط روزانه بین 12 تا 15 دستگاه اتوبوس به تهران و کرج، دو دستگاه به گرگان، یک دستگاه به بجنورد، یک دستگاه به بیرجند، دو دستگاه به قوچان و یک دستگاه به کاشمر کار انتقال مسافران را برعهده دارند.

رئیس نمایندگی حمل و نقل و پایانه‌های نیشابور گفت: ناوگان برون ‌شهری این شهر از ابتدای سال تاکنون بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر مسافر را جابه‌جا کرده است و با توجه به زمان باقی‌مانده تا پایان سال این تعداد بیشتر هم می‌شود.

وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوس‌رانی برون‌شهری این شهرستان نوسازی شده است، افزود: ظرف شش ماهه دوم سال جاری به‌ تدریج با تزریق اعتبارات بخش خصوصی و اعطای تسهیلات حدود 110 دستگاه بنز 302 از ناوگان مذکور خارج شدند.

رئیس نمایندگی حمل و نقل و پایانه‌های نیشابور اظهار داشت: 80 دستگاه بنز 457، اسکانیا و ولوو جایگزین این اتوبوس‌های فرسوده شده‌اند.

رئیس نمایندگی حمل و نقل و پایانه‌های نیشابور خاطرنشان کرد: با ورود این اتوبوس‌ها عمر ناوگان اتوبوس‌رانی برون‌ شهری نیشابور به پنج سال کاهش یافت که رضایت مسافران و تا حدودی شاغلان این بخش را به همراه داشت.

خواجویی با اشاره به اینکه اتوبوس‌های جدید در گروه اتوبوس‌های ویژه قرار می‌گیرند، گفت: نرخ کرایه اتوبوس‌های نیشابور- مشهد از هزار و 100 تومان به 2 هزار تومان افزایش یافته است ولی باز هم با این رقم کرایه، در مقابل سرمایه‌گذاری حداقل 80 میلیون تومانی مالکان اتوبوس‌ها صرفه اقتصادی ندارد، تا جایی که می‌توان مدعی شد تنها انگیزه این افراد برای حضور در این حرفه، علاقه شخصی است.

وی ادامه داد: این افراد می‌توانند با سرمایه‌گذاری همین رقم در مؤسسات مالی، بدون دغدغه، سود مناسبی را دریافت کنند و دیگر متحمل هزینه‌های کلان بیمه خودرو و مسافر، سوخت گران، استهلاک و تعمیرات مکرر، عوارض جاده، کمیسیون شرکت‌های حمل و نقل، دستمزد راننده و شاگرد نشوند.

وی با اشاره به‌ اینکه اکثر این اتوبوس‌ها در مسیر نیشابور- مشهد تردد می‌کنند، تأکید کرد: هم‌اکنون این خودروهای سنگین مسافربری روزانه حداقل یک بار و گاه تا دو بار در این مسیر اقدام به انتقال مسافران می‌کنند.

رئیس نمایندگی حمل و نقل و پایانه‌های نیشابور گفت: اتوبوس‌های قبلی که بالای 10 سال کار کرده بودند به مسیرهای دیگر انتقال یافتند یا اینکه به صورت پیمان‌کاری با شرکت ایران خودروی خراسان، به فعالیت در عرصه حمل و نقل می‌پردازند.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول