اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سیمرغ یازدهم از شیراز پرکشید

«خوابم می‌آید» و «نارنجی پوش» پرمخاطب‌ترین شدند

خبرگزاری فارس: با حضور دبیر سی‌امین جشنواره فیلم فجر، جشنواره یازدهم فیلم فجر شیراز سه‌شنبه‌شب به کار خود پایان داد و فیلم‌های «خوابم می‌آید» و «نارنجی پوش» پرمخاطب‌ترین شدند.

«خوابم می‌آید» و «نارنجی پوش» پرمخاطب‌ترین شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در آیین اختتامیه این جشنواره اظهار داشت: جشنواره یازدهم فجر در مدت 10 روز برگزار شد و فارس یکی از دو استان کشور بود که به طور کامل فیلم‌ها را بر روی پرده‌های سینما به نمایش گذاشت.

محمود عالیشوندی ادامه داد: این فیلم‌ها در سه سینما و با 20 عنوان فیلم ایرانی، 18 فیلم خارجی در 88 نوبت به اکران درآمد.

عالیشوندی بیان کرد: امسال شاهد رشد جمعیت و مخاطب در جشنواره یازدهم فیلم فجر بودیم و این مرهون تلاش رسانه ملی، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها است که بسیار عالی آن را انعکاس دادند.

وی بیان داشت: یکی از بی‌نظیرترین اطلاع‌رسانی‌ها توسط رسانه‌های فعال در این استان صورت گرفت و این جای بسی افتخار برای فارس است.

دبیر جشنواره یازدهم فیلم فجر شیراز تصریح کرد: فیلم «خوابم می‌آید» با 985 مخاطب و فیلم «نارنجی‌پوش» با 933 مخاطب، پرمخاطب‌ترین فیلم‌ها بودند و برای نخستین بار نیز با راه‌اندازی سایت الکترونیکی جشنواره، حدود 100 هزار مخاطب به این سایت مراجعه کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از مردم این استان در استقبال از این جشنواره قدردانی کرد و بیان داشت: استاندار فرهنگ‌دوست نیز با حضور خود در این جشنواره ما را همکاری کرد که باید قدردانی شود.

در ادامه معاون امور عمرانی استاندار فارس نیز گفت: باید با توسعه زیرساخت‌های کار، زمینه برگزاری چنین جشنواره‌هایی را بیشتر فراهم کنیم و سال به سال پررونق‌تر برگزار شود.

محسن اردکانی تصریح کرد: سینما به طور صرف هنر نیست و می‌تواند عرصه اقتدار و اعتبار باشد.

وی بیان کرد: هنر هفتم می‌تواند امروز نقش موثری در بیداری اسلامی ایفا کند و نقش آن نیز قابل اعتناست که می‌تواند با غنای فرهنگی ایران اسلامی این رسالت را به سرانجام برساند.

اردکانی بیان داشت: سینمای ایران این توان را دارد که در عرصه بین‌المللی تاثیرگذار باشد و در رساندن پیام اسلامی در بین کشورهای مسلمان نقش خود را ایفا کند.

وی بیان کرد: سینما باید با ساخت فیلم‌های دفاع مقدس نقش خود را در ترویج فرهنگ جهاد و شهادت ایفا کند و با زبان هنر که نقش مشترک زبان دنیا است می‌توان ترویج فرهنگ جهاد و شهادت را مورد توجه قرار داد.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: نقد سنت حسنه‌ای در بین هنرمندان سینما بوده و این سبب بالندگی عمده آن شده است.

به گزارش فارس، در یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شیراز بیش از 45 فیلم ایرانی و خارجی در دو سینمای ایران و سعدی و مجموعه فرهنگی و هنری حافظ به نمایش درآمد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول