اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی همدان تأکید کرد

هم‌راستایی آموزش تئوری و عملی ویژگی برجسته جشنواره تجسمی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد همدان گفت: هم‌راستایی آموزش تئوری و عملی هنرهای شش‌گانه با حضور اساتید ویژگی برجسته دهمین جشنواره هنرهای تجسمی استانی در تویسرکان است.

هم‌راستایی آموزش تئوری و عملی ویژگی برجسته جشنواره تجسمی

مجید فروتن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، جشنواره‌ها را آورده‌ای برای ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی و هنری یک ساله خواند و اظهار داشت: برپایی جشنواره‌ها در هر حوزه چگونگی روند فعالیت‌ها و عملکرد اداره کل ارشاد را به عنوان مجری برنامه‌های فرهنگی و هنری شفاف مشخص می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه جشنواره‌ها فعالیت‌ها را ارزیابی و منتج به نتیجه می‌کنند، خاطرنشان کرد: هرچند نمی‌توان داوری و یا امتیاز جشنواره را ملاک نتیجه‌گیری عملکرد خوب و یا بد قرار داد چرا که جایگاه هنر ارجح‌تر است.

معاون فرهنگی- هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان افزود: برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها به واسطه اینکه فعالیت‌ها و آثار مورد نقد منتقدان با دیدگاه‌های متفاوت قرار می‌گیرد و نقاط ضعف و قوت نیز موشکافانه واکاوی می‌شود برای شناخت وضعیت و موقعیت حوزه‌های هنری_ فرهنگی استان در راستای اهداف مورد نظر راهکاری کاربردی محسوب می‌شود.

وی رقابت سالم و سازنده در مراحل مختلف جشنواره هنرهای تجسمی استانی در تویسرکان را مهمترین آیتم مورد توجه در این مهم خواند و تأکید کرد: ایجاد بستر و زمینه حضور هنرمندان از سراسر همدان با تفکرات و دیدگاه‌های گوناگون موجب شناخت رفتارها و فرهنگ‌ها و حتی افزایش نبوغ شرکت‌کنندگان و وحدت و یکپارچگی هنری را در جامعه هدف شکل می‌دهد.

فروتن مهمترین مؤلفه اجرایی در جشنواره را آموزش تئوری همگام با کار عملی خواند و تصریح کرد: افزایش کارکرد فعالیت‌های هنری مستلزم آموزش تئوری و عملی همگام با هم شناخت و رشد فکری و نوآورانه هنرمندان را ارتقا می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه هنرهای تجسمی مخاطبان خاص خود را دارد، گفت: فرایند و مسیر را به صورتی تنظیم کردیم که شرکت‌کنندگان و علاقمندان این هنر بهترین استفاده را با حضور اساتید برجسته چون گرافیست نامی کشور قباد شیوا داشته باشند.

معاون فرهنگی- هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان داشت: همان گونه که یک فیلم می‌تواند در تبدیل ناهنجاری‌های اجتماع تاثیرگذار باشد به همان اندازه و یا شاید بیشتر از آن هم یک تابلو بر رشد و توسعه اجتماعی _فردی آحاد جامعه اثرگذار باشد.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: آثار جشنواره را هشت داور کشوری، استانی و شهرستانی در شش رشته هنری انجام می‌دهند که در این میان آقای نظری هنرمند مستعد کاریکاتوریست کم سن و سال‌ترین داور در این دوره از جشنواره است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول