اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه بهداشت محیط استان اردبیل:

اجرای طرح بهادیر تخلفات حوزه بهداشت را به حداقل رسانده است

خبرگزاری فارس: مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای استان اردبیل گفت: اجرای طرح مطلوب و موفق بهادیر (بازدید یک‌روزه از تمام اماکن عرضه مواد غذایی) نتایج مثبت و مفیدی را در ارتقای شاخص‌های سلامت جامعه داشته است.

اجرای طرح بهادیر تخلفات حوزه بهداشت را به حداقل رسانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد دانه‌زن عصر امروز و در جریان اجرای طرح بهادیر در شهرستان کوثر اظهار داشت: با عملیاتی شدن این طرح تاکنون بیش از 2.5 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته از اماکن مختلف عرضه‌کننده مواد غذایی در شهرهای اجرا شده این طرح جمع‌آوری و امحا شده است.

وی تصریح کرد: ما اجرای این طرح را از شهرستان گردشگرپذیر سرعین تابستان امسال شروع کردیم و تاکنون در چهار شهرستان اجرایی شده و تلاش می‌شود تا 35 روز آینده این طرح در تمام شهرستان‌های استان اردبیل اجرایی شود.

دانه‌زن به ثمرات و فواید اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: در قالب اجرای طرح بهادیر بازرسان بهداشتی و درمانی به تمام مراکز عرضه مواد غذایی، خوراکی، رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها مراجعه کرده و با بررسی مواد عرضه شده سلامت و بهداشتی بودن آنها را کنترل می‌کنند.

این مسئول در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در شهرستان کوثر نیز در اجرای این طرح 20 نفر در قالب چهار اکیپ بهداشتی مشارکت کردند و ما تاکنون از 150 مکان عرضه مواد غذایی بازدید لازم را انجام دادیم.

دانه‌زن اضافه کرد: در کنار بازدیدها آموزش‌های لازم نیز به متصدیان اماکن و عرضه‌کنندگان مواد غذایی در مورد فاسد بودن و تاریخ گذشته بودن مواد عرضه شده انجام می‌دهیم تا آنها به هوش باشند که از خرید و تحویل چنین موادی پرهیز کنند.

به گزارش فارس، مدیر گروه بهداشت محیط استان اردبیل هدف اصلی از اجرای این طرح را ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه بیان کرد و ادامه داد: هدف دیگر ما سالم‌سازی فضای جامعه در مصرف مواد غذایی سالم، بهداشتی و عاری از هرگونه میکروب و مواد زاید است که انتظار می‌رود اهداف ما در اجرای این طرح موفق شود.

دانه‌زن در مورد نحوه اجرای این طرح نیز گفت:‌ در این طرح بازرسان با مراجعه به مراکز عرضه مواد غذایی حتی مکان‌های ورزشی، تفریحی و هتل‌ها سعی می‌کنند در کنار نظارت و بازرسی موارد لازم را به متصدیان مربوطه بگویند.

وی افزود: این طرح با همکاری خوب شبکه‌های بهداشت در شهرستان‌ها و دستگاه‌های ذیربط در این حوزه به ویژه اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام شده و نتایج آن نیز تاکنون قابل قبول بوده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول