اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای صدور مجوز مشاغل خانگی؛

اخذ استعلام از بهداشت و محیط زیست ضرورتی ندارد

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: صدور مجوز مشاغل خانگی مرتبط با بخش جهاد کشاورزی نیازی به اخذ استعلام از مرکز بهداشت و محیط زیست نیست.

اخذ استعلام از بهداشت و محیط زیست ضرورتی ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اصغر عنابستانی بعدازظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: طرح‌های مشاغل خانگی جهاد کشاورزی نیازی به اخذ استعلام از بهداشت و محیط زیست ندارد و این دستگاه‌ها نباید بدون دلیل موجه در مسیر اشتغال‌زایی این دستگاه سنگ‌اندازی کنند.
وی افزود: در هیچ بندی از آیین‌نامه‌های بهداشت و محیط زیست ماده قانونی برای نظارت بر روند اجرایی طرح‌های مشاغل خانگی جهاد کشاورزی وجود ندارد.
عنابستانی با تأکید بر اینکه اخذ استعلام از محیط زیست و بهداشت در راه‌اندازی مشاغل خانگی از سوی جهاد کشاورزی ضرورتی ندارد، گفت: جهاد کشاورزی لازم است تا با رعایت نکات بهداشتی بدون نیاز به کسب استعلام از دستگاه‌های بهداشت و محیط زیست طرح‌های خود را اجرایی کند.
استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت جذب اعتبارات طرح‌های مشاغل خانگی از سوی دستگاه‎ها تأکید کرد و گفت: بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد شهید و امور ایثارگران از دستگاه‌های خدماتی هستند که باید روند اخذ مجوز طرح‌های مشاغل خانگی را با جدیت بیشتر دنبال کنند.
وی ادامه داد: برهمین اساس لازم است تا دستگاه‌‎های صنعت و معدن، تعاون و کار و رفاه اجتماعی، فنی و حرفه‎ای و میراث فرهنگی در صدور مجوزها نهایت همکاری را با دستگاه‌های خدماتی داشته باشند.
عنابستانی با اشاره به تخصیص اعتبارات مشاغل خانگی به دستگاه‎های اجرایی، گفت: دستگاه‌هایی که سهم خودشان از اعتبارات مشاغل خانگی را جذب کرده به منابع اعتباری جدید نیاز دارند، باید رایزنی‌های لازم برای گرفتن سهمیه جدید را با تهران داشته باشند.
وی در ادامه روند همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در مسیر تخصیص و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان گاها کوتاهی دیده شده است که لازم است تا مسئولان بیش از پیش نسبت به این مسئله تلاش و همت مضاعف داشته باشند.
عنابستانی در ادامه بر ضرورت اجرایی شدن تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی این استان تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه تا پایان سال زمان کوتاهی در پیش است لازم است تا تمامی دستگاه‌های اجرایی این استان با تمام توان در راستای تحقق تعهد اشتغال ایجابی دستگاه خود تلاش کنند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول