اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل پیشنهاد کرد

برگزاری همایش ملی بهداشت محیط روستا در اردبیل

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل پیشنهاد کرد همایش ملی با عنوان بهداشت محیط روستا تابستان سال آینده در اردبیل برگزار شود.

برگزاری همایش ملی بهداشت محیط روستا در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری پیش از ظهر امروز در جلسه بهداشت محیط اردبیل با اشاره به حضور ماموران بهداشتی برای کنترل وضعیت بهداشتی واحدهای صنفی و مجموعه‌های تولیدی در مانور روزهای پایانی سال برای تنظیم بازار اظهار داشت: مسئولان بهداشتی در کنار سایر عوامل تنظیم بازار می‌توانند از عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی و غیر استاندارد جلوگیری کنند.

وی از دانشگاه علوم پزشکی توصیه کرد بعد از تذکرهای شفاهی و کتبی به واحدهای تولید کننده ماست و دوغ در استفاده نکردن از نشاسته اگر موارد تخلفی مشاهده شد ضرورت دارد واحدهای متخلف به مردم معرفی شوند تا مصرف‌کنندگان از آن واحد تولیدی خریداری نکنند.

این مسئول بهترین تنبیه اجتماعی برای صنوف متخلف را اطلاع‌رسانی به مردم برای خرید نکردن از واحدهای متخلف صنفی اعلام کرد و افزود: اگر واحد تولیدی، کارخانه و صنفی دچار انحراف و تخلف شود بزرگترین محاکمه آن در انظار عمومی و جامعه است که مردم را آگاه کنیم تا از آن واحد صنفی خرید نداشته باشیم که این خود بزرگترین تنبیه به شمار می‌رود.

استاندار اردبیل در ادامه سرچشمه تامین بهداشت و موازین بهداشتی را تامین آب شرب سالم اعلام کرد و گفت: اگر روستاها از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند به یقین در حفظ بهداشت و سلامت محیط نیز این امر تاثیرگذار خواهد بود.

این مسئول بیان داشت: ما انتظار داریم قبل از پایان برنامه پنجم توسعه تمام روستاها از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شوند که در این زمینه رسیدن به 10 درصد میانگین کشوری قابل قبول نیست چرا که همسو با حرکت‌های تحولی ما سایر استان‌ها نیز بیکار ننشسته‌اند بلکه فعالیت می‌کنند، که در این باب ضرورت دارد با همت جمعی یک کار اساسی انجام شود.

صابری پیشنهاد داد: همایش ملی با عنوان بهداشت محیط روستا تابستان سال آینده در اردبیل برگزار شود که با فعال شدن دبیرخانه این همایش با همکاری دستگاه‌های ذیربط می‌توان از هم اکنون فراخوان مقالات و طرح‌های پژوهشی را در این زمینه انجام داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در پایان ابراز داشت: این همایش با بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های ذیربط به مانند دانشگاه علوم پزشکی، آب و فاضلاب روستایی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، صدا و سیما، بنیاد مسکن و چندین نهاد دیگر می‌تواند به شایستگی و تاثیرگذاری خاص در پیشبرد امور برگزار شود.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول