اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

70 درصد متخصصان بهداشت محیط اصفهان زن هستند

خبرگزاری فارس: مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: 70 درصد از متخصصان بهداشت محیط اصفهان زن هستند و این در حالی که بیشتر فارغ‌التحصیلان رشته‌های بهداشت محیط بانوان محسوب می‌شوند.

70 درصد متخصصان بهداشت محیط اصفهان زن هستند

حسین صفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: هم‌اکنون در تعداد نیروهای بهداشت محیط با کمبود جدی رو به رو هستیم و این در صورتی که بیشتر به نیروهای مرد احتیاج است.

وی بیان داشت: در حال حاضر نزدیک به 300 نیرو بهداشت محیط در کل استان اصفهان وجود دارد که تنها در شهر اصفهان به 30 نیروی جدید نیاز است.

مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: تعداد نیروهای بهداشت محیط مورد نیاز در هر شهرستان به تناسب تعداد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی آن است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در شهر اصفهان در حدود 30 هزار مرکز توزیع و تهیه مواد غذایی و اماکن عمومی وجود دارد که نیروهای بهداشت محیط لازم است بر این مراکز نظارت کامل داشته باشند.

صفاری به تفاوت کاری نیروهای بهداشت محیط با سایر کارکنان بهداشتی اشاره کرد و افزود: نیروهای بهداشت محیط برخلاف سایر کارکنان بهداشتی نباید مستقر در مراکز بهداشتی باشند و با حضور و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی به مردم سرویس ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: در واقع اگر نیروهای بهداشت محیط هم‌چون سایر کارکنان بهداشتی در خود معاونت بهداشتی مستقر باشند در واقع کاری صورت نگرفته است، اما سایر واحدهای فنی بهداشتی باید منتظر مراجعه مردم باشند.

مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طرح تجمیع بهداشت محیط که برای نمونه در شهرضا به اجرا گذاشته شد، گفت: به دلیل آمادگی شبکه بهداشت شهرضا و ساختمان مورد نظر برای تجمیع نیروهای بهداشت محیط این طرح در آنجا به اجرا گذاشته شد.

وی به مثبت بودن دستاوردهای طرح تجمیع بهداشت محیط اشاره کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون با اجرای این طرح امکان صرفه‌جویی بیشتر از منابع، هم‌افزایی و استفاده بهینه از نیروها فراهم شده است.

صفاری تداوم موفقیت‌های طرح تجمیع را در گرو تلاش‌های روز افزون کارشناسان بهداشت محیط دانست و اضافه کرد: طرح تجمیع بهداشت محیط که اجرای آن از حدود دو سال قبل در سطح استان و در برخی از شهرستان‌ها آغاز شد و همچنین از اواخر شهریورماه سال‌جاری در مرکز بهداشت شماره دو اصفهان نیز به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: براساس این طرح نیروهای بهداشت محیط که از قبل در مراکز بهداشتی درمانی مختلف مستقر بودند هم‌اکنون در یک مرکز واحد تجمیع یافته‌اند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول