اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار همدان اعلام کرد

اختصاص اعتبار ویژه‌ برای بازسازی مرقد آیت‌الله بهاری

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار همدان از اختصاص اعتبار ویژه‌ای برای بازسازی مرقد آیت‌الله بهاری در سال 91 خبر داد.

اختصاص اعتبار ویژه‌ برای بازسازی مرقد آیت‌الله بهاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، خسرو سامری بعد از ظهر امروز در همایش شهرداران استان همدان در شهر بهار اظهار کرد: طرح‌های تفصیلی و جامع از اهمیت بسیاری برخوردار است به گونه‌ای که در سه ماه گذشته طرح جامع و تفضیلی هشت شهر را در استان مصوب کردیم.

وی گفت: با توجه به اینکه ابزار کار شهرداران در آینده و برنامه میان‌مدت طرح‌های تفضیلی است باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه در شش ماه نخست 91 باید پرونده طرح‌های جامع و تفضیلی استان بسته شود، در ادامه سخنانش افزود: شهرداران موظفند با ستادهای انتخاباتی شهرها و فرمانداران همکاری کنند تا شاهد حضور حداکثری مردم و راه یافتن نمایندگان اصلح به مجلس را شاهد و ناظر باشیم.

خسرو سامری با تأکید بر تشکیل ستادهای تسهیلات نوروزی و سفرهای استانی گفت: شهرهایی که در مسیر عبور گردشگران قرار دارند آمادگی لازم را داشته باشند و شهرداری به عنوان متولی بحث خدمات شهری، استقبال از بهار، گلکاری، رنگ‌آمیزی، تنظیف و خط‌کشی معابر را انجام دهند.

وی با اشاره به پروژه‌‌های عصر کاری و شب فرهنگی در شهرها تصریح کرد: هیچ مشکلی مالی برای اجرای پروژه‌های عصر کاری و شب فرهنگی وجود ندارد و شهرداران بدون دغدغه و با سرعت پروژه‌ها را پیگیری کنند.

معاون عمرانی استاندار همدان خواستار ارائه تخفیفات در بافت فرسوده شد و گفت: سیاست‌های مسکن که سیاستی پیشرو و مترقیانه است با جدیت پیگیری شود و شهرداران نیز عملکرد مطلوبی داشته باشند.

وی از اختصاص اعتبار خاص برای بازسازی و توجه ویژه به مرقد آیت‌الله بهاری خبر داد و ابراز داشت: آیت‌الله بهاری به عنوان یکی از فاخرین و ذخیره معنوی است و نقطه عطف برای رجوع اهل سلوک از کشور است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

سامری تصریح کرد: استان همدان در بحث شهر الکترونیک به عنوان آزمونه مطرح است که با استقرار آن بسیاری از مسائل و مشکلات حل خواهد شد.

وی سال 91 را سال توجه ویژه به مباحث مربوط به مدیریت شهری و شورا دانست و ابراز کرد: پشتیبانی کامل دولت در این راستا صورت می‌گیرد تا شهرداری‌ها به نتایج مطلوب برسند.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بهار نیز  گفت: کمربندی شهر بهار از مطالبات مهم مردم در راستای رفع مشکلات ترافیکی در داخل شهر بوده که این پروژه در حالی به اتمام رسید که با نواقصی همراه بود و در اسرع وقت باید این نواقص برطرف شود.

جعفر کرمی خواستار کلنگ‌زنی میدان بار در حریم شهر بهار شد و ابراز داشت: ما خواهان تعطیلی میدان بار فعلی همدان نیستیم و با توجه به اینکه شهر بهار قطب کشاورزی است شهروندان بهاری خواهان عرضه محصولات کشاورزی خود بدون واسطه هستند که از طریق میدان بار محقق خواهد شد.

در ادامه سه تن از شهرداران استان به نمایندگی از سایر شهرداران به بیان مشکلات خود پرداختند که طولانی بودن زمان تصویب طرح‌های جامع و تفضیلی برخی از شهرها، عدم اجرای مصوبات عصر کاری و شب فرهنگی مربوط به شهرداری‌ها، بالا بودن مبلغ بیمه کارگران ساختمانی و افزایش تخلفات، کاربری‌های تعیین تکلیف نشده، عدم وصول مطالبات از ادارات، ناهماهنگی و کمبود اعتبارات حفاری‌ها و ایجاد مشکلات اجتماعی و مالی، عدم پرداخت مطالبات بافت فرسوده از جمله مواردی بود که مطرح شد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول