اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک تأکید کرد

تأمین اعتبار برای تخریب و بازسازی مدارس فرسوده آبیک

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش آبیک با اشاره به کمبود فضای آموزشی در این شهرستان، بر تحقق اعتبارات لازم برای تخریب و نوسازی مدارس فرسوده شهرستان آبیک تاکید کرد.

تأمین اعتبار برای تخریب و بازسازی مدارس فرسوده آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، احمد نوروزی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش، از قول مساعد اداره‌کل نوسازی مدارس استان قزوین در زمینه اختصاص اعتبار برای تخریب و بازسازی دو مدرسه امیرکبیر و امام سجاد (ع) که در یک محوطه قرار دارند طی دو سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: این امر، تاکنون عملیاتی و اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: گرچه اداره‌کل نوسازی مدارس استان قزوین پیشنهاد مقاوم‌سازی داده ولی با توجه به نیاز به فضای آموزشی، تحقق اعتبارات تخریب و بازسازی را ضروری می‌دانیم.

این مسئول تصریح کرد: دو مدرسه مذکور بیش از 30 سال است که قدمت دارد لذا با توجه به کمبود فضای آموزشی، امیدواریم مسئولان استانی ذی‌ربط، تدابیر لازم را برای تحقق اعتبارات تخریب و بازسازی بیاندیشند.

مدیر آموزش و پرورش آبیک، افزایش اعتبارات بخش‌های عمرانی و اجرایی این اداره را ضروری برشمرد و افزود: از شهرداری می‌خواهیم که برای آموزش و پرورش مشخص کند اعتباراتی که به این اداره اختصاص می‌دهد نیم درصد از عوارض شهرداری است یا 5 درصد از عوارض شهرداری است چراکه اختصاص 120 میلیون ریال اعتبار طی یک سال برای آموزش و پرورش بسیار ناچیز است.

نوروزی از کمک 400 میلیون ریالی خیرین برای احداث مدرسه در روستای قشلاق خبر داد و افزود:  خیرین قول مساعد داده بودند که فنداسیون  مدرسه را پی‌ریزی کنند که تاکنون این امر تحقق نیافته چراکه با تحقق این امر، اداره‌کل نوسازی مدارس استان قزوین نسبت به اختصاص اعتبار برای احداث مدرسه اقدام خواهد کرد.

وی از تحویل دبیرستان شبانه‌روزی روستای زیاران از آستان قدس رضوی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با آستان قدس رضوی، رفع مشکل زمین برای احداث مدرسه در شهرک فردوس را در دستور کار داریم.

این مسئول، بر اجرایی شدن مصوبه هیئت دولت مبنی بر تخفیف عامل‌های انرژی در آموزش و پرورش و نیز تأمین اعتبار برای هوشمندسازی مدارس از سوی کلیه ادارات تأکید و خاطرنشان کرد: با تعامل و همکاری مسئولان، شاهد رشد و شکوفایی آموزش و پرورش خواهیم بود.

فرماندار آبیک نیز در ادامه جلسه با اشاره به  15 اسفند  روز درختکاری، تصریح کرد: حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی باید در مدارس فرهنگ‌سازی شود تا دانش‌آموزان به آگاهی و شناخت  کافی  دست یابند.

هوشنگ اعلایی ادامه داد: فلسفه درختکاری باید با محوریت روایات در جامعه نهادینه شود.

وی تصریح کرد: در ترویج فرهنگ درختکاری نباید فقط به هفته منابع طبیعی بسنده شود بلکه باید به‌عنوان ارزش اجتماعی تبدیل شود و مردم با ذوق و علاقه نسبت به کاشت و حراست درخت اقدام کنند.

گفتنی است، در این جلسه در خصوص برگزاری جشن نیکوکاری، کمک به دو دانش‌آموز بیمار نیازمند و کاشت درختان و گونه‌های مناسب در شهرستان آبیک بحث  و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/ح10                                           

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول