اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اسقف اعظم خلیفه‌گری اصفهان و جنوب ایران:

ارامنه ایران در بازسازی کشور سهیم بودند

خبرگزاری فارس: اسقف اعظم خلیفه‌گری اصفهان و جنوب ایران گفت: جامعه ارامنه ایران در جریان انقلاب اسلامی و پس از آن (زمان جنگ تحمیلی) در بازسازی کشور دوشادوش هم‌وطنان مسلمان خود شرکت داشتند.

ارامنه ایران در بازسازی کشور سهیم بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بابگن چاریان بعدازظهر امروز به مناسبت دیدار خود با استاندار اصفهان (علیرضا ذاکر اصفهانی) و هیئت همراه در کلیسای وانک اظهار داشت: چنین بازدید‌هایی علاوه بر ایجاد روحیه نشاط، جامعه ارامنه را نیز مقاوم و قوی می‌کند.

وی با تبریک میلاد مسیح و 22 بهمن‌ماه (سالروز پیروزی انقلاب اسلامی) اظهار داشت: میلاد حضرت مسیح فرصتی برای تمام انسان‌هاست که بتوانند خود را بازسازی کنند.

اسقف اعظم خلیفه‌گری اصفهان و جنوب ایران با بیان اینکه پیام حضرت مسیح (ع) چیزی غیر از همزیستی، صلح و عشق نبوده است، تاکید کرد: در صورت درک پیام حضرت مسیح (ع) و حس کردن وجود خداوند آرامش و سعادت برای انسان به ارمغان می‌آید.

وی اظهار داشت: وجود بی‌عدالتی‌های فراوان امروز بشر در سطح دنیا نشان‌دهنده دور شدن انسان از خود است.

اسقف اعظم خلیفه‌گری اصفهان و جنوب ایران در ادامه صحبت‌های خود اشاره‌ای به پیروزی مردم ایران در 33 سال گذشته کرد و بیان داشت: مردم ایران توانستند بدون تبعیض‌های سلیقه‌ای دست به دست یکدیگر داده و با حفظ هویت دینی مبارزات خود را ادامه دهند.

وی تاکید کرد: مردم ایران توانستند برای حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور مبارزه کرده و جامعه ارامنه ایران نیز همواره دوشادوش مردم مسلمان ایران در بازسازی کشور سهیم بودند.

چاریان تاکید کرد: ارامنه ایران با همان شور انقلابی، برای حفظ کشور و پیشرفت آن، هم‌اکنون نیز از هیچ مجاهدتی روی گردان نیستند.

وی گفت: از این فرصت استفاده کرده و برای روح پرفتوح امام خمینی (ره) دعا می‌کنم.

اسقف اعظم خلیفه‌گری اصفهان و جنوب ایران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی، تصریح کرد: از طرف خودم، شورای خلیفه‌گری و روحانیون عالی‌رتبه تبریکات خود را نسبت به رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری ایران اعلام می‌کنم.

وی طرح گفت‌و‌گوی بین ادیانی را در سطح استانی بسیار مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: بین ادیان توحیدی مشترکات زیادی وجود دارد که با برجسته کردن آن نتایج مطلوبی عاید انسان‌ها می‌شود.

چاریان تاکید کرد: حضور استاندار اصفهان در کلیسای وانک نوید بخش همکاری‌های خوب و مثبت آینده است.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول