اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بهار:

ماهانه 2.3 درصد پروژه در بهار آغاز و به اتمام رسیده است

خبرگزاری فارس: شهردار بهار گفت: در شهر بهار در طول سال‌های اخیر به طور متوسط ماهانه 2.3 درصد پروژه آغاز و به اتمام رسیده است.

ماهانه 2.3 درصد پروژه در بهار آغاز و به اتمام رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، علی‌اصغر شیری بعد از ظهر امروز در همایش شهرداران استان همدان در شهرستان بهار اظهار کرد: بودجه امسال شهرداری بهار 2 میلیارد و 600 میلیون تومان است که در 9 ماه سال جاری 34 درصد رشد داشته است.

وی گفت: شهرداری بهار در راستای رفع نیازهای مردم و خدمت به شهروندان توجه به امور عمرانی روبنایی و زیربنایی را مورد توجه قرار داده است.

شهردار شهر بهار تأکید کرد: در شهر بهار در طول سال‌های اخیر به طور متوسط ماهانه 2.3 درصد پروژه آغاز و به اتمام رسیده است.

وی تأکید کرد: تفریغ بودجه شهرداری بهار در سال 85 از یک میلیارد و 300 میلیون تومان به 5 میلیارد و 200 میلیون تومان در سال 89 رسیده است.

شیری به اقدامات عمده شهرداری بهار اشاره کرد و ابراز داشت: احداث مجتمع تجاری، ساختمان اداری، پارک 30 هکتاری، مجتمع تجاری مسکونی در 24 هزار متر مربع، مجتمع تجاری در پارک 30 هکتاری، تملک زمین، واگذاری رایگان زمین به دستگاه‌های اجرایی و خرید کارخانه با 900 میلیون تومان اعتبار از جمله این اقدامات بوده است.

به گفته وی خرید ماشین‌آلات، ایجاد اشتغال برای 180 نفر به صورت سالانه، کمک به افراد پرمخاطره و بی‌بضاعت، کمک به هیئت‌های فرهنگی-ورزشی-تبلیغی نیز از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می‌رود.

شهردار شهر بهار توجه به شهروندمداری، رونق اقتصاد شهر، اجرای پروژه‌های ساختاری، توسعه همه‌جانبه شهر را از مهمترین اهداف شهرداری بهار خواند.

وی خرابی دستگاه‌های سی ان جی و عدم همکاری شرکت حمایت‌کننده، دستمزد بالای نیروهای شرکتی، زمان‌بر بودن فرآیند قانونی برای اجرای پروژه‌ها و برگزاری مناقصات و برگزاری مناقصات، ناچیز و محدود بودن اعتبارات عمرانی شهرداری‌ها و تخصیص اعتبار، توجه کمتر به رفاهیات کارکنان، عدم بررسی طرح تفصیلی شهر بهار، عدم تصویب و ابلاغ طرح جامع بهار را از مهمترین مشکلات شهر بهار برشمرد.

شیری از تملک پنج ساختمان مسکونی برای بازسازی معابر منتهی به مرقد آیت‌الله بهاری خبر داد و ابراز کرد: در پیرامون مرقد زائرسرا و پارکینگ نیز ساخته خواهد شد.

سرپرست مسکن و شهرسازی استان همدان نیز گفت: ساخت 2 میلیون و 700 هزار مسکن مهر در استان اقدام بزرگی است که در راستای رفع نیاز مسکن انجام شده است.

میرکمال‌الدین میرجعفریان درباره طرح‌های تفصیلی و جامع شهرهای استان ابراز داشت: به جز دو شهر قهاوند و دمق، طرح‌‌های دیگر شهرها در شورای توسعه استان به تصویب رسیده و کیفیت طرح‌ها نیز باید کارشناسی و بازنگری لازم صورت گیرد.

وی افزود: در سفر سوم هیئت دولت به استان، مجوز احداث 370 کیلومتر بزرگراه گرفته شد و در حال حاضر برخی نیازهای ضروری استان اجرا شده و یا در دست اجرا است و احداث شش کنارگذر از سال گذشته در استان همدان آغاز شده است.

سرپرست مسکن و شهرسازی استان همدان تصریح کرد: اصلاح کمربندی در شهرهای کوچک باعث حذف ترافیک در شهرها و در بن‌بست قرار گرفتن این شهرها می‌شود و از توسعه آنان جلوگیری خواهد کرد.

وی اظهار داشت: تاکنون 6 میلیارد تومان یارانه در شهرهای بالای 25 هزار نفر و 600 میلیون تومان نیز در شهرهای زیر 25 هزار نفر در ارتباط با مسکن مهر پرداخت شده است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول