اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفار خراسان‌جنوبی خبر داد

نصب پایلوت دستگاه سختی‌گیر آب در مجتمع‌های آب روستایی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان ‌جنوبی از نصب دستگاه سختی‌گیر آب در مجتمع آب روستایی اسفزار خراسان‌ جنوبی به عنوان پایلوت در استان خبر داد.

نصب پایلوت دستگاه سختی‌گیر آب در مجتمع‌های آب روستایی

علی‌اکبر بسکابادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند به مهم‌ترین اقدامات پژوهشی صورت گرفته در این مجموعه در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جاری از محل اعتبارات ماده 108 قانون بودجه مبلغ 2 میلیارد ریال برای امر پژوهش در شرکت آب و فاضلاب روستایی اختصاص یافته است.

* شرکت آب و فاضلاب از بدنه پژوهشی خوبی برخوردار است

وی افزود: این شرکت تاکنون در زمینه امور پژوهش‌های کاربردی در حوزه آب و فاضلاب روستایی اقدامات زیادی را انجام داده است و این مجموعه از بدنه پژوهشی خوبی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی به مهم‌ترین طرح‌های پژوهشی سال 90 این شرکت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نصب پایلوت آب شیرین کن در چند مجتمع آب روستایی استان آغاز شده است.

بسکابادی ادامه داد: همچنین طرح نصب سیستم گیاهان سازگار به شوری در پساب تصفیه‌خانه آب شیرین‌کن نیز در حال انجام است تا به نتیجه برسد.

وی یکی از مشکلات این مجموعه در امر آبرسانی به روستاها در زمستان را یخ‌زدگی لوله‌های انتقال عنوان کرد و گفت: این مشکل موضوع پژوهشی در این شرکت قرار گرفته است و در حال نصب سیستمی هستیم که عمق نصب لوله‌ها برای جلوگیری از یخ‌زدگی را تشخیص می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین نصب پمپ‌های شناور نیز وارد فاز اجرایی در استان شده است.

* انجام 7 طرح پژوهشی در آب و فاضلاب روستایی خراسان‌ جنوبی

بسکابادی از انجام هفت طرح پژوهشی در آب و فاضلاب روستایی استان در سال جاری خبر داد و گفت: در سال 89 مبلغ 60 میلیون تومان برای امور پژوهشی در مجموعه آب و فاضلاب روستایی استان هزینه شده است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول