اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه کشاورزی رامین خبر داد

راه‌اندازی مرکز مطالعه جنوب و جنوب غرب در زمینه ریزگردها

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین از راه‌اندازی مرکز مطالعه جنوب و جنوب غربی در زمینه ریزگردها و راه‌های تثبیت آن خبر داد.

راه‌اندازی مرکز مطالعه جنوب و جنوب غرب در زمینه ریزگردها

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،‌ عبدالعظیم آجیلی ظهر امروز در نخستین کنگره بین‌المللی گرد و غبار و راه‌های مقابله با آن با بیان اینکه مرکز مطالعه ریزگردها و راه‌های تثبیت آن در منطقه جنوب و جنوب غرب کشور راه‌اندازی شده،‌ اظهار داشت: هم اکنون مطالعه تاثیر ریزگردها روی موجودات زنده در این مرکز آغاز شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با توسعه این مرکز برای کنترل ریزگردها در سطوح کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو پذیرش و از محققان داخلی و خارجی برای تقویت این دانشگاه دعوت شود.

رئیس نخستین کنگره بین‌المللی پدیده گرد و غبار و مقابله با آثار زیانبار آن همچنین گفت: آمارها نشان می‌دهد پدیده گرد و غبار 30 تا 40 درصد روی محصولات کشاورزی از نظر کمی و کیفی تاثیر نامطلوب می‌گذارد.

آجیلی با اشاره به جنبه‌های مختلف زیانبار پدیده گرد و غبار اضافه کرد: با توجه به وقوع گسترده این پدیده به ویژه در خوزستان باید شرایط و نحوه زندگی با این پدیده به مردم آموزش داده شود و فرهنگ جدید زندگی با فرهنگ گرد و غبار در بین مردم نهادینه شود.

وی نخستین رهاورد این کنگره را ارائه راهکاری برای زندگی مردم با این پدیده عنوان کرد و افزود: امیدواریم با مطالب و پژوهش‌های علمی که در این زمینه ارائه می‌شود راهکارهای مقابله و کنترل پدیده ریزگردها پیش روی مسئولان گشوده ‌شود.

نخستین کنگره بین‌المللی گرد و غبار و راه‌های مقابله با آن توسط دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین از 26 تا 28 بهمن ماه در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین در 30 کیلومتری مرکز خوزستان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول