اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پله پله تا نهمین انتخاب/38

ملاک انتخاب اعتقاد افراد به رهبری باشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در انتخابات آتی به دور از جریان‏های فتنه و انحرافی، ملاک گزینش را اعتقاد افراد به رهبری، اسلام و انقلاب قرار دهید.

ملاک انتخاب اعتقاد افراد به رهبری باشد

به گزارش خبرگزاری فارس در شرق استان تهران فاطمه رهبر صبح امروز در نشستی که با حضور بانوان پایگاه بسیج ام‏ابیها (س) جاجرود در مسجد جامع این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: باید فارغ از هر فرد یا گروهی بر اصل حضور در انتخابات دشمن‏شکن آتی تمرکز داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر توطئه‏ای از سوی دشمنان نظام اسلامی در جریان است که همه امور اجرایی را با سیاه‏نمایی به نمایش در می‏آورند.

رهبر با اشاره به دشواری‏های کار نمایندگان تهران خاطر نشان کرد: در حال حاضر نمایندگان شهرستان‏های دیگر به دلیل کوچکی حوزه انتخابیه گاها فرصت حضور حتی در آیین ختم و عزاداری اهالی را نیز پیدا می‏کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تهران بزرگ با چنین جمعیت کثیری امکان فعالیت‏هایی از این دست وجود ندارد.

وی اضافه کرد: برای بازدید از مناطق مختلف تهران و دیگر حوزه‏های انتخابیه حاشیه‏ای این شهر مبنا حضوری بر اساس تقسیم‏بندی مناطق صورت گرفت که این امر نیز چندان ممکن نشد.

رهبر افزود: اما به هر ترتیب، در جریان انتخابات، گزینش افراد اصلح باید با دقتی وافر صورت گیرد تا مردم به رغم عدم دیدار نماینده خود از پیگیری امور خود از سوی وی اطمینان حاصل کنند.

* بلایای توسعه مصادیق ضداجتماعی دامان همه را می‏گیرد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه الگوگیری از بزرگان دین مبین اسلام سفارشات بسیاری شده است.

وی ادامه داد: برخی بانوان ایران اسلامی بر این باورند که صرفا باید از حضرت فاطمه زهرا (س) و دیگر بانوان گرانقدر اسلامی درس گرفت.

رهبر اضافه کرد: اما لازم به ذکر است که علاوه بر این بانوان گرامی و بزرگ سایر بزرگان دین مبین اسلام الگوهای عملی و مدرسان مکاتب بزرگ انسان‏ساز قلمداد می‏شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با تکیه بر آیاتی از کلام‏الله مجید به رفع برخی شبهات در زمینه چگونگی الگوگیری از بزرگان متعلق به قرون گذشته پرداخت.

وی تصریح کرد: قرآن این کتاب بزرگ و معجزه نبی مکرم اسلام (ص) در آیه 21 از سوره احزاب آورده است "رسول مکرم اسلام (ص) برای شما سرمشق نیکویی است".

رهبر با اشاره به پاره‏ای از درس‏های مستتر در کتاب نهج‏الفصاحه خاطر نشان کرد: باید از کتاب نهج‏الفصاحه درس‏های بزرگی گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از دلایل گرفتاری در ورطه مشکلات امروز، دوری از این مباحث سازنده است.

وی در تشریح آن بخش از این کتاب در زمینه چگونگی نیل به زندگی سعادتمند افزود: در این کتاب و طی بخش‏های متعددی راه‏های رسیدن به سعادت واقعی دنیوی و اخروی بیان شده است.

رهبر هر بخش از کتاب نهج‏الفصاحه را کلید دری از ابواب رسیدن به سعادت دنیا و آخرت خواند و تصریح کرد: علاوه بر این مسیرهای دستیابی به اخلاق نیکو در زندگی روزمره و همچنین تبدیل به انسانی مومن در نهج‏الفصاحه مورد اشاره قرار گرفته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیمودن راه کسب دانش، شکر نعمت به صور مختلف زبانی، قلبی و عملی در قبال نعم الهی، عبادت به درگاه باری تعالی، انجام صله‏رحم، مشورت، امانت‏داری و ... همگی از بارزترین علائم انسان مومن است.

وی با تاکید بر لزوم همه‏گیری واجب امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: برخی دست روی دست گذاشته‏اند و دولت و نیروهای انتظامی را تنها متولی موظف و مکلف به برخورد با مسائل ضداجتماعی از جمله مصادیق بدحجابی می‏دانند.

رهبر تصریح کرد: نکته حائز اهمیت در این میان لزوم همه‏گیری این واجب شرعی موکد در موازین اسلامی در بین همه آحاد جامعه است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر مصادیق امور ضداجتماعی در جامعه توسعه یابد آن‌گاه بلایای منبعث از آن همچون سیلی گل‏آلود دامان همگان را می‏گیرد.

وی در ادامه بدترین مردم را به نقل کتاب نهج‏الفصاحه کسانی خواند که خیر و نیکی آنها به خلق خداوند متعال نرسد.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول