اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار استاندار خراسان رضوی با معاون وزیر کشور افغانستان

60 هزار دانش‌آموز افغانی در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی در دیدار با معاون اول وزیر کشور افغانستان گفت: 60 هزار دانش‌آموز افغانی در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند.

60 هزار دانش‌آموز افغانی در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمود صلاحی در این دیدار اظهار داشت: سیاست دولت جمهوری اسلامی توسعه روابط با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای مسلمان است.

استاندار خراسان رضوی افزود: ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی روابط خوب و متقابلی با کشورهای همسایه و منطقه داشته و بر اساس منافع دو جانبه آن را توسعه داده است.

صلاحی با اشاره به اشتراکات فراوان میان کشور ایران و افغانستان گفت: مرز جغرافیایی، فرهنگ، دین و زبان مشترک پیوندهای عمیقی بین دو کشور به ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره و در شرایط سخت جنگ با شوروی سابق و جنگ داخلی افغانستان در کنار مردم این کشور بوده است.

استاندار خراسان رضوی به روابط اقتصادی و فرهنگی استان خراسان رضوی با برخی از استان‌های افغانستان اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون تعداد قابل توجهی از مهاجران افغانی در خراسان رضوی و مشهد سکونت دارند.

وی ادامه داد: 60 هزار دانش آموز افغانی در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند و از ابتدای امسال نیز مطابق دستور رئیس جمهور ایران تمامی فرزندان افرادی که غیر مجاز در ایران سکونت دارند نیز مجاز به تحصیل هستند.

استاندار خراسان رضوی خواستار فراهم کردن امکانات برای مرزنشینان افغانستان و خراسان رضوی شد و خاطرنشان کرد: توسعه اشتغال پایدار در این مناطق از برخی پدیده‌های منفی نظیر قاچاق مواد مخدر و کالا جلوگیری می‌کند.

صلاحی با اعلام آمادگی خراسان رضوی برای هرگونه همکاری با کشور افغانستان و انتقال تجارب در زمینه‌های فن‌آوری و تکنولوژی به این کشور خواستار توسعه روابط در تمامی سطوح بین دو کشور شد.

ژنرال عبدالرحمان معاون اول وزیر کشور افغانستان در این دیدار با تقدیر از همکاری  و همراهی دولت و ملت ایران با کشور افغانستان در تمامی شرایط از توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران و به ویژه استان خراسان رضوی استقبال کرد.

معاون اول وزیر کشور افغانستان افزود: با توجه به اشتراکات میان دو کشور باید روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی توسعه یابد و توافقات صورت گرفته میان دو کشور هرچه سریع‌تر وارد مرحله اجرایی شود.

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول