اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد

افزایش 40 برابری تولید مواد مخدر در افغانستان پس از اشغال

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: پس از اشغال افغانستان توسط آمریکا تولید مواد مخدر در این کشور 40 برابر شده است.

افزایش 40 برابری تولید مواد مخدر در افغانستان پس از اشغال

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد عصر امروز در جلسه شورای مواد مخدر استان زنجان اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هنوز هم کمپ اعتیاد بدون مجوز در استان زنجان وجود دارد، ادامه داد: مسئولان ذی‌ربط باید در این زمینه پاسخگو باشند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه چندین بار بر این مسئله که باید کمپ‌های اعتیاد مجوز تعطیل شوند، تاکید شده است، اضافه کرد: هنوز هم مشاهده می‌شود که در استان کمپ‌های اعتیاد بدون مجوز فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان یا باید نسبت به پلمپ کمپ‌های بدون مجوز اقدام کنند و یا اگر شرایط در این کمپ‌ها فراهم است، نسبت به صدور مجوز به آنها اقدام کنند، دستور داد: مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف کمپ‌های مذکور اقدامات لازم را انجام دهند.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر فقط محدود به تشکیل جلسات نمی‌شود، ادامه داد: در حال حاضر همه افراد نسبت به عواقب اعتیاد و مبتلا شدن به این بیماری آشنایی دارند و باید راهکارها و فعالیت‌ها در زمینه مبارزه و پیشگیری در این موضوع متمرکز شود.

وی با تاکید بر ماندگاری پس از کارها یادآور شد: نکته مهم در انجام فعالیت‌ها پیگیری امور است و نباید پس از انجام یک اقدام آن را رها کرد.

استاندار زنجان با تاکید بر فعالیت هرچه بیشتر کمیته‌های فعال در امر مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: کمیته‌ها باید با تبیین کارهای اجرایی خود اقدامات لازم را در خصوص ماندگاری هر چه بیشتر فعالیت‌های خود انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی اردوگاه برای معتادان نیز یادآور شد: مسئولان برنامه‌ریزی لازم را برای افتتاح این اردوگاه در خرداد سال آینده انجام دهند.

رئوفی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قبل از اشغال افغانستان توسط آمریکایی‌ها میزان تولید مواد مخدر و کشت خشخاش در این کشور 200 تن بوده است، ادامه داد: پس از ورود آمریکایی‌ها به این کشور میزان تولید مواد مخدر و کشت خشخاش به 40 تا 50 برابر افزایش یافته است.

وی اذعان کرد: تولید 40 برابری مواد مخدر در افغانستان توسط آمریکایی‌ها یک تهدید بزرگ برای کشورمان محسوب می‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه افزایش تولید مواد مخدر یک حیله از سوی دشمن برای انحراف جوانان کشور و ضربه زدن به نظام است، ادامه داد: درست است که تولید مواد مخدر از یک جنبه موجب افزایش اقتصاد کشورهای مسئول در این زمینه شده است، ولی موضوع مهم‌تر بعد سیاسی این امر است که بیشتر از هر موضوعی مورد توجه کشورهای استعمارگر به ویژه آمریکاست.

وی با بیان اینکه کشور ایران نیز اقدامات بسیاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر و کاهش مصرف آن در بین جوانان انجام داده است، ادامه داد: باید در این زمینه برنامه‌ریزی و اقدامات منسجمی انجام شود.

رئوفی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه اعتبارات فرهنگی مساجد به اداره کل اوقاف واگذار شده است، ادامه داد: باید از ظرفیت مساجد در زمینه آگاه‌سازی و پیشگیری از اعتیاد و پیشگیری از مواد مخدر استفاده شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول