اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس سیاسی گیلان:

اصلاح‌طلبان مقبولیتی بین مردم ندارند

خبرگزاری فارس: کارشناس سیاسی گیلان گفت: اصلاح‌طلبان هیچ مقبولیتی بین مردم ندارند و برخی نگران عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات هستند.

اصلاح‌طلبان مقبولیتی بین مردم ندارند

نادر یارحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از درج مطالب ناخوشایند درباره شخصیت‌های اصولگرای گیلان در برخی از رسانه‌های مجازی استان به شدت انتقاد کرد.

وی اظهار داشت: هر عملی، کلامی و قلمی بدون هدف و غرض انجام نمی‌گیرد اما در این رسانه‌های مجازی به طور زنجیره‌ای حمله کردن به چند اصولگرا هنوز بر ما روشن و مبرهن نیست که چه اهداف و اغراضی در پیش رو دارند زیرا هجمه به نیروهای خودی و انقلابی یقینا دشمنان را خوشحال و دوستان را محزون می‌کند.

این فعال سیاسی حرمت‌شکنی و ریختن حیثیت و آبروی دیگران و حتی لغزش‌های مومنان بر اساس قرآن کریم را ممنوع و مطرود خواند و ادامه داد: در صورتی که هر شخص و فرد و یا گروهی به هر دلیلی از طریق تلفن، پیامک، مطبوعات و ...  بر این عقیده باشد که لغزش‌ها، اشتباهات افراد جامعه به ویژه مومنان و نیروهای انقلابی را مطرح کند بدون تردید اخلاق دینی و قرآنی را از یاد برده است.

وی افزود: گاهی انتشار یک لغزش حتی اگر از سر خیرخواهی باشد ناخواسته ترویج فساد را در بر دارد و مشاهده می‌شود که اشخاصی با سابقه خوب از طریق پیامک و ... به بزرگان و شخصیت‌های دینی و روحانی این استان که دارای جایگاه معنوی والایی نیز هستند تذکر و اخطار می‌دهند ضمن اینکه اینها در آن حد نبوده و حتی مجرای قانونی چنین اجازه‌ای به این افراد نمی‌دهد که وارد این مقولات شوند و اینگونه کارها تنها فضای جامعه را مشوش و حتی بدبینی به نظام اسلامی را در بر دارد.

یارحسینی، به جمله‌ای از نصایح لقمان حکیم اشاره کرد و گفت: لقمان می‌فرماید «با علما بحث نکنید و چانه نزنید»، بنابراین اینگونه رفتارها مذموم و ناپسند و حتی به ضرر انقلاب اسلامی است چرا که مسیرهای فراوانی برای بیان مطلب در این زمینه موجود است و چه لزومی دارد که از ابزار رسانه‌ای که خوراک تبلیغاتی برای دشمن را مهیا می‌کند استفاده شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌های مجازی و روزنامه محل بیان اغراض شخصی نیست، خاطر نشان کرد: نباید دعواها و نزاع‌های خصوصی به متن جامعه آورده شود و طرح هر مسئله حتی اگر خلاف واقع باشد نیز نمی‌توان در رسانه عمومی مطرح کرد زیرا باید منافع و مصالح نظام را در پیش گرفت و آنهایی که این مسائل را گاهی در رسانه‌ها درج می‌کنند مگر نخوانده‌اند که احکام اولیه و ثانویه در اسلام داریم و گاهی مسائل اصلی بنا به مصلحت کشور ساکت و صامت می‌ماند و در قرآن کریم در آیات بسیاری به «وحدت» سفارش شده و حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بارها به وحدت و انسجام توصیه کرده‌اند و سفارشات قرآن کریم و رهبران آسمانی، انبیا، اولیا و اوصیا و امام(ره) و رهبری درباره وحدت به نیروهای خودی است نه غیرخودی.

این فعال سیاسی، با تاکید بر اینکه قلم وامدار کسی نیست، ابراز داشت: طبق وظیفه دینی و شرعی و انقلابی به همه توصیه به حفظ وحدت می‌شود.

وی تخریب چهره‌های سیاسی و نمایندگان فعلی مجلس در برخی رسانه‌های مجازی استان را عملی نکوهیده خواند و بیان داشت: اینگونه رسانه‌های مجازی نگران عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات هستند و حتی حضور مردم در صحنه سیاسی انتخابات را منوط به نقش اساسی اصلاح‌طلبان دانسته‌اند در حالی که رسانه‌های بیگانه نیز گاهی دچار چنین تحلیل‌های غلطی می‌شوند.

یارحسینی افزود: آنچه موجب حضور مردم در بیش از 30 انتخابات شده، انگیزه دینی است که از درون مردم می‌جوشد و به طور مثال حضور یکپارچه مردم در راهپیمایی 9 دی 88 علیه فتنه‌گران یک امر دولتی نبود بلکه همان ایمان و معنویت درونی بود که مردم را مکلف کرد تا پای جان از اسلام و نظام مقدس الهی دفاع کنند و بیگانگان چون مفهوم ایمان و امام (ره) را نمی‌فهمند تحلیل مادی ارائه می‌کنند و مسئله بعدی اینکه اصلاح‌طلبان ظاهراً انتخابات را تحریم کرده‌اند زیرا می‌دانند در بین مردم جایگاهی ندارند بنابراین با عناوین دیگر مهره‌های خود را به صحنه انتخابات اعزام کرده‌اند و آنان مهره‌های خود را در پوشش مستقل و سفید حمایت می‌کنند زیرا اصلاح‌طلبان در دوره حاکمیت خود حادثه‌های تلخ زیادی برای کشور آفریدند و قصد براندازی این نظام الهی را داشتند و حتی در دو فتنه 87 و 88 در دو دهه به منظور سقوط نظام تدارک دیده شده بود که ناکام ماندند.

یارحسینی با بیان اینکه این جمعیت مستحیل و منحرف با دشمنان اسلام همکاری، مشارکت و مشایعت و متابعت دارند، خاطر نشان کرد: مواضع برخی از رسانه‌های مجازی ناخواسته زمینه‌سازی توطئه، تفرقه، تخریب شخصیت‌ها و ... است که اینگونه اقدام‌ها به معنای تخریب نیروهای خودی لطمه به نظام اسلامی و استان است. وی، ایجاد تفرقه، هدر رفتن نیروها و انرژی و عقب ماندن طرح‌ها و برنامه‌ها و پروژه‌های استان را از عوامل تخریب در برخی رسانه‌های مجازی استان نامید و یادآور شد: این کار فرصت را به دست ضد انقلاب و افراد فرصت‌طلب می‌دهد.

این فعال سیاسی، با تصریح بر اینکه توهین به شخصیت‌های سیاسی و مطرح استان در برخی از رسانه‌های مجازی به حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی لطمه می‌رساند، اذعان داشت: دامن زدن به اختلافات و ایجاد تشتت و تفرقه خوراک تبلیغاتی برای دشمن را فراهم می‌کند و به انتخابات آسیب می‌زند زیرا از آرزوهای دشمن درگیری و اختلاف بین خودی‌ها و رکود و رخوت در انتخابات سرنوشت‌ساز است.

 وی متذکر شد: حضور حداکثری مردم در انتخابات علاوه بر تحکیم و توسعه نظام، تبلیغات و توطئه دشمنان را ابتر می‌کند بنابراین باید با هم باشیم.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول