اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:

61 طرح تعاونی ‌در استان اصفهان افتتاح شد‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: ‌61 طرح تعاونی با اعتبار بالغ بر 805 میلیارد ریال و اشتغالزایی 2 هزار و 41 نفر افتتاح شده است.‌

61 طرح تعاونی ‌در استان اصفهان افتتاح شد‌

عباس علی قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت روابط کار بیان داشت: در دستور کار قرار دادن غربالگری واحدهای تولیدی مشکل دار، بررسی مشکلات آنها با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها‌ی شرکای اجتماعی، تعیین تیم کارشناسی با نگرش به آینده‌نگری و با هدف پیشگیری قبل از درمان و یا بجای درمان از اقدامات اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در زمینه موضوع روابط کاراست.

وی از اعزام بازرسان کار به مراکز کارگری سخن گفت و ادامه داد: هدف از این اقدام نظارت بر اجرای صحیح قانون کار، صیانت از نیروی کار و کنترل وضعیت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: طی 9 ماه گذشته 15 هزار و 717 مورد بازرسی در مراکز کارگری انجام شده است.

وی با اشاره به اهداف بازرسی در زمینه روابط کار تصریح کرد: در سال جاری علاوه بر بالغ بر 15 هزار و 717 مورد بازرسی، یک هزار و 44 مورد نیز برای بررسی حوادث ناشی از کار انجام شده است.

قادری اظهار داشت: در زمینه شناسایی عامل حادثه و جلوگیری از تکرار حادثه و تعیین درصد تقصیر عامل حادثه برای مراجع قضائی بازرسی‌هایی انجام شده است.

وی از تعداد کارگران بیکار استان سخن گفت و بیان داشت: تعداد کارگرانی که به صورت ناخواسته در سال جاری بیکار شده‌اند قریب به 19 هزار نفر هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در حمایت از کارگران بیکار شده استان گفت: قرار دادن این کارگران زیرپوشش بیمه بیکاری و پرداخت حقوق متناسب با پرداخت حق بیمه و تحت آموزش تخصصی قرار دادن آنها به منظور اشتغال مجدد از جمله اقداماتی است که برای کارگران بیکار قرار داده می‌شود.

وی ادامه داد: استان اصفهان از نظر تعداد بیمه بیکاری در تمام کشور بعد از تهران در زمینه زیرپوشش قرار دادن بیکاران رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

قادری از چگونگی روابط کار سخن گفت و افزود: با افزایش شرکای اجتماعی و توجه ویژه به آنها، تشکلات قانونی از 500 تشکل به دو برابر تا پایان سال 91 افزایش پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: با توجه به نقش موثر، سازنده و مثبت شرکای اجتماعی در نظر است این نهاد در زمینه حفظ اشتغال موجود، ایجاد اشتغال جدید، افزایش بهره‌وری، ارتقاء  تراز رضایتمندی جامعه کار و تولید نقش بسیار موثر و کلیدی داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به راه‌اندازی مرکز تحقیقات، تعلیمات، حفاظت و بهداشت کار با هدف صیانت از نیروی کار و سرمایه اشاره کرد و اظهار داشت: راه‌اندازی این مرکز با دو راهکار آموزش به کارگران و کارفرمایان به صورت تخصصی و اندازه گیری و کنترل عوامل زیان‌آور محیط کار به منظور حفظ و ارتقاء ایمنی محیط کار است.

وی از افتتاح تعاونی‌های جدید در استان اصفهان سخن گفت و بیان داشت: در امتداد سیاست‌های تشویقی وزارتخانه مبنی بر توسعه و تشکیل تعاونی‌های جدید هم‌زمان با دهه مبارک فجر تعداد 61 طرح تعاونی با اعتبار بالغ بر 805 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی دو هزار و 41 نفر افتتاح شده است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول