اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان:

فرهنگ قرآن در جامعه اسلامی باید نهادینه شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان بر ترویج و نهادینه شدن فرهنگ قرآن کریم در جامعه اسلامی تاکید کرد.

فرهنگ قرآن در جامعه اسلامی باید نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین عباسعلی خزاعی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهبندان اظهار داشت: ملت و نظام اسلامی مداوم بر فرهنگ‌های ناب و اصیل تکیه داشته و با عمل و رعایت آنها سبب شدند تا نظام و انقلاب اسلامی رشد و توسعه را در تمامی زمینه‌ها داشته باشد.

وی در ادامه ضمن تشکر از مردم مومن شهرستان به دلیل حضور گسترده و باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن تصریح کرد: آحاد ملت با حضور در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر ولایت‌مداری و بصیرت دینی خویش را به رخ جهانیان کشیدند و سبب عقب‌نشینی مجدد دشمنان اسلام و قرآن شدند.

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه این جلسه شورای فرهنگ عمومی با محوریت تشکیل کمیته توسعه قرآن برگزار شده است، یادآور شد: فرهنگ قرآن و ترویج و تعمیق آن در جامعه یکی از تاکیدات معظم‌له است و شورای فرهنگ عمومی طبق رسالتش باید فرهنگ‌های شایسته و اصیل را در جامعه تقویت و نهادینه سازد.

خزاعی یکی از مصادیق فرهنگ عمومی را اشاعه فرهنگ قرآن کریم عنوان کرد و افزود: انسان در حقیقت با درک و عمل به آیات قرآن که همان سفارشات خداوند است می‌تواند از جهالت رهایی یافته و به سمت روشنی و نور سوق پیدا کند و سعادت دنیا و آخرت را برای خویش رقم بزند.

وی با اشاره به اینکه نگاه به قرآن و قرائت آن دارای اجری والا است، اظهار داشت: تدبر و تفسیر آیات وحی و عمل به آنها نیز اجری بالاتر را برای انسان به همراه دارد که در جامعه اسلامی این مفاهیم و شاخص‌ها باید تعمیق و نهادینه شود.

امام جمعه نهبندان گفت: امروزه دشمن در یافته که دیگر نمی‌تواند از راه جنگ سخت بر این ملت غلبه کند لذا از طریق جنگ فکری و فرهنگی و رسوخ در اعتقادات و باورهای دینی مردم به ویژه نسل جوان وارد عمل شده تا از این راه بتواند بین جوانان و قرآن و سایر ارزش‌های الهی جدایی و فاصله بیندازد.

خزاعی اضافه کرد: با ترویج و تبیین فرهنگ قرآن در جامعه اسلامی می‌توان علاوه بر خنثی‌سازی توطئه‌های فرهنگی دشمن نیز نسل آینده را کارآمد و با شاخص‌های معنوی به بار آورد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از رسالت‌های این نهاد اشاعه و تعمیق فرهنگ قرآن است که در این راستا تاکنون اقدامات و فعالیت‌های خوبی در سطح شهرستان صورت گرفته است.

سید حسین هاشمی با بیان اینکه موسسه قرآنی فاطمیه روستای خوانشرف از چند سال گذشته فعالیت خویش را آغاز کرده است و تاکنون قرآن‌آموزان و برنامه‌های خوبی را داشته که ماحصل آن پرورش قرآن‌آموزانی نمونه در سطح شهرستان بوده است.

وی ادامه داد: این موسسه در سال گذشته 110 قرآن‌آموز در حوزه‌های حفظ، تدبر در قرآن و تفسیر داشته که امسال 65 نفر از آنان از یک تا بیشتر از 10 جز قرآن کریم را حفظ شدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان به تاسیس مجمع قاریان شهرستان طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: این مجمع به همت ادارات تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه نهبندان و دیگر نهادهای فرهنگی نهبندان راه‌اندازی شده و نیازمند حمایت و توجه بیشتر مسئولان برای ادامه فعالیت خویش است.

هاشمی تصریح کرد: یکی دیگر از محورهای برگزاری این جلسه بحث انتخابات و نقش موثر شورای فرهنگ عمومی در این راستا است که این شورا تمامی تلاش خویش را برای برگزاری یک انتخابات قانونمند و سالم به کار می‌گیرد.

در ادامه این جلسه اداره تبلیغات اسلامی نهبندان به عنوان مسئول کمیته توسعه فرهنگ قرآن برگزیده و سایر ادارات متولی امور فرهنگی در این راستا با این نهاد همکاری و تعامل برقرار می‌کنند.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول