اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خلیج فارس میزبان قاریان نور/11

موج قرآنی ایجاد شده در هرمزگان همگانی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان هرمزگان گفت: سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن در راستای این هدف تلاش شده که تنها به ایجاد موج قرآنی اکتفا نشود، بلکه این موج با نگاه همگانی برنامه‌ریزی شده نه اینکه تنها طیف خاصی از آن بهره ببرند.

موج قرآنی ایجاد شده در هرمزگان همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پری صیادی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه این دور از مسابقات، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن در هرمزگان از دو جهت کمی و کیفی حائز اهمیت است چرا که به لحاظ کمی ما سومین استان برگزار کننده دوره‌های قرآنی هستیم و از جهت کیفی نیز اینکه بتوانیم از فرصت‌های ایجاد شده، بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی بیان داشت: در این دوره از مسابقات نحوه استفاده کردن از فرصت به این شکل است که به ایجاد موج قرآنی اکتفا نکنیم، بلکه باید این موج را با نگاه همگانی بگذاریم نه اینکه فقط طیف خاصی از آن بهره ببرند.

مدیرکل امور بانوان استانداری هرمزگان در ادامه تعداد متسابقین در بخش خواهران را 200 نفر اعلام کرد و افزود: در اجرای این مهم 70 نفر از خواهران فعال فرهنگی استان را در کمیته‌های فرهنگی، آموزش، مدعوین، صدا و سیما، روابط عمومی، محافل، پشتیبانی، آمادگی سالن، تشریفات و هتل بکار گرفته‌ایم.

به گفته صیادی، 22 محفل قرآنی در مرکز استان (بندرعباس) و شهرستان‌ها نیز در بخش خواهران به طور ویژه برگزار می‌شود ضمن اینکه در محافل عمومی قرآن دیگر نیز، خواهران حضور دارند.

وی در خصوص برنامه‌های آموزشی نیز گفت: این برنامه‌ها با حضور استادان برجسته کشوری در مرکز، مناطق غرب و شرق استان و حوزه‌های علمیه و در مکان‌هایی چون فرهنگسرای طوبی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندرعباس برگزار خواهد شد که مخاطبان این آموزش‌ها، طلاب، مربیان آموزش و پرورش و مربیان پرورشی و قرآنی خواهند بود.

مشاور استاندار هرمزگان بیان داشت: از برنامه‌های فرهنگی نیز می‌توان به طراحی روزی سه سؤال در سالن مسابقات و اهدای جایزه به سه نفر، توزیع بسته‌های فرهنگی بین شرکت کنندگان در سالن‌های مسابقات، طراحی ایستگاه‌های «قرآن بخوان، جایزه بگیر» در نقاط مختلف شهر، نصب دستگاه بلوتوث برای ارسال عکس‌ها و تواشیح قرآنی بر روی موبایل حاضران در سالن برگزاری مسابقات، رونمایی از تمبر مسابقات و اردوی فرهنگی برای متسابقین اشاره کرد.

صیادی در پایان سخنان خود اذعان داشت: علاوه بر این برنامه‌ها هر روز در سالن مسابقات و محل اجرای محافل از خانواده شهدای استان نیز تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول