اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

قرآن راهبرد اساسی کشور است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: نظام ما برگرفته از قرآن کریم است، بنابر این موضوع فعالیت‌های قرآنی به عنوان راهبرد اساسی کشور مطرح است و صرفاً قرائت قرآن و مسابقه مدنظر نیست.

قرآن راهبرد اساسی کشور است

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمود صلاحی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در استان خراسان‌رضوی در زمینه فعالیت‌های قرآنی توان بالایی داریم و اداره‌کل اوقاف خود به تنهایی مسابقات بین‌المللی و استانی قرآن کریم را برگزار می‌کند و هم‌چنین در آستان قدس رضوی عمده فعالیت‌های قرآنی صورت می‌گیرد و ما نیز در استان چاپخانه ویژه قرآن کریم داریم.

وی افزود: باید از توان حوزه‌های علمیه و آستان قدس رضوی در زمینه فعالیت‌های قرآنی در استان استفاده کنیم.

صلاحی تأکید کرد: هم‌چنین باید سطح کمیته راهبردی و فرهنگی فعالیت‌های قرآنی را بالا گرفته و استاندار و یا حداقل یکی از معاونان استاندار در این کمیته‌ها حضور داشته باشند.

صلاحی با اشاره به برنامه جامع خانواده پایدار در استان گفت: این برنامه در استان طراحی و شکل گرفته و در حال حاضر توسط وزارت کشور به عنوان طرح برگزیده معرفی و به استان‌های دیگر کشور ابلاغ شده است.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان انجام شده که در حال حاضر نزدیک به 4 میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

وی در ادامه با اشاره به وجود شخصیت‌های قرآنی بزرگ در استان خراسان‌رضوی تأکید کرد: با توجه به وجود مفاخر قرآنی در استان و شهرستان‌ها به معاونت امنیتی سیاسی استاندار مأموریت می‌دهم تا برای برگزاری نکوداشت همه شخصیت‌های قرآنی استان پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

صلاحی با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی مقدمه تهاجم نظامی است، افزود: اگر یک جوان قرآنی تربیت شد، تهاجم فرهنگی روی آن تأثیری ندارد، بنابراین باید با جدیت فعالیت‌های قرآنی را پیگیری کنیم.

وی تأکید کرد: با توجه به نزدیکی انتخابات باید همه ابزارها، سخنرانان، کلاس‌های درس و معارف و... برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول