اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایر فارس:

با کوچ زودرس عشایر برخورد قانونی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: با عشایر کوچنده که برخلاف زمان تعیین شده اقدام به کوچ کنند با گرفتن جریمه نقدی برخورد قانونی می‌شود.

با کوچ زودرس عشایر برخورد قانونی می‌شود

حسن حبیبی امروز در حاشیه جلسه هم‌اندیشی بررسی مسائل و مشکلات عشایر فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: با مدیریت و نظارت کامل بر روند کوچ عشایر به مناطق ییلاقی و قشلاقی شاهد جلوگیری از تبعات کوچ زودهنگام هستیم.

حبیبی خاطرنشان کرد: جامعه عشایری فارس با 27 هزار خانوار شامل 147 هزار عشایر با سه ایل بزرگ قشقایی، خمسه، لر و هشت طایفه مستقل، قطب بزرگ عشایری کشور است.

وی تصریح کرد: اهداف تعیین شده برای عشایر در افق 1404 تامین آب، تسریع راه، ایجاد امنیت در مسیر عشایر کوچنده، اسکان و رسیدن به شاخص‌های مطلوب این قشر مولد است.

مدیرکل امور عشایر فارس اضافه کرد: جایگزینی سوخت فسیلی به جای نباتی و ایجاد تعاونی صنفی، توسعه پاسگاه‌های امنیتی برای عشایر به ویژه عشایر کوچ‌رو و ارائه تسهیلات بانکی از جمله رویکردهای اداره کل امور عشایر استان فارس است.

حبیبی بیان داشت: برای ایجاد مشاغل خانگی و اشتغال زودبازده، تقاهم‌نامه‌ای با ادراه کل فنی و حرفه‌ای استان فارس منعقد شده که با تشکیل دوره‌های آموزشی شاهد اشتغال پایدار برای این قشر از جامعه اسلامی هستیم.

وی با اشاره به اینکه دستیابی به تحول بزرگ اقتصادی در مورد توسعه صنعت دام و هدفمندسازی یارانه‌ها در جامعه عشایری از دیگر اولویت‌ها است، افزود: برای رسیدن به برنامه‌های در دست اجرای اداره کل عشایر فارس، تاکنون سه کارگروه تخصصی تشکیل شده که 26 طرح داشته‌اند و از این تعداد 14 مصوبه به تصویب رسیده و 12 مورد دیگر به زودی انجام می‌شود.

مدیرکل امور عشایر فارس اضافه کرد: عشایر در گذشته با مشکلات فراوانی در زمینه‌های مختلف روبه‌رو بوده‌اند که با پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه عشایری برطرف شده است.

حبیبی بیان داشت: دشمن درصدد نشان دادن ناکارآمدی و سیاه‌نمایی برای نظام اسلامی است که با اطلاع‌رسانی به موقع از خدمات دولت شاهد خنثی‌سازی ترفندها و توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی بوده‌ایم.

نماینده عشایر طایفه ایل قشقایی نیز در سخنانی به خبرنگار فارس گفت: عشایر تولیدکننده دام در کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و نیاز به توجه جدی به این قشر از جامعه مولد است.

دهقان استوار بیان کرد: ایجاد پاسگاه‌های امنیتی در مسیر عشایر کوچنده، ارائه تسهیلات بانکی و سوق دادن عشایر از انجام شیوه‌های سنتی به صنعتی و تشکیل کمیته استعدادیابی از جمله موارد مهمی بوده که تاکنون برای رشد و پیشرفت عشایر انجام شده است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول