اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

تأمین 40 درصد نیاز شیر کهگیلویه و بویراحمد توسط عشایر

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزون بر 40 درصد نیاز شیر کهگیلویه و بویراحمد توسط عشایر تأمین می‌شود.

تأمین 40 درصد نیاز شیر کهگیلویه و بویراحمد توسط عشایر

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران اشکان رحیم‌زاده شامگاه امروز در جشن بزرگ عشایر کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در گچساران، اظهار داشت: عشایر قشری مورد احترام و حمایت در جمهوری اسلامی ایران هستند که در حاشیه و جدا از دیگران نیستند.

وی بیش از 90 درصد مردم کهگیلویه و بویراحمد را مردمی عشایری دانست و افزود: بافت و ساختار زندگی در کهگیلویه و بویراحمد به نحوی است که مردم این استان را در قالب یک ساختار ایلی معرفی می‌کند.

رحیم‌زاده تصریح کرد: تعریف امروزی عشایر به عشایر کوچ‌رو و دارای دام اطلاق می‌شود که قالب درآمد آن‌ها از محل پرورش دام باشد.

* 2300 کیلومتر بازگشایی و مرمت راه روستایی در طول سال

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد ایجاد و توسعه اشتغال را یکی از سیاست‌های دولت در بخش ساماندهی اسکان عشایر عنوان کرد و بیان داشت: دو هزار و 300 کیلومتر بازگشایی و مرمت جاده برای کوچ عشایر در طول سال انجام می‌گیرد.

رحیم‌زاده با اشاره به ضدیت عشایر با حکومت ستمشاهی و قیام بزرگ عشایر جنوب علیه حکومت طاغوتی پهلوی گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها حکومتی است که عشایر با آن تعامل برقرار کردند.

وی با اعلام آمار سال 87 به تشریح عملکرد عشایر کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: یک میلیون رأس دام کهگیلویه و بویراحمد متعلق به جامعه عشایری این استان بوده و 40 درصد شیر مورد نیاز کهگیلویه و بویراحمد از فرآورده‌های دامی عشایر این استان تأمین می‌شود.

این مقام مسئول در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: عشایر در موضوع تولید منابع انسانی قابلیت‌های مستعدی دارد به نحوی که بسیاری از مدیران خدمتگزار در سطح این استان از فرزندان عشایر هستند.

رحیم‌زاده بیان داشت: در موضوع مقابله با تهاجم فرهنگی عشایر از خصایل و ارزش‌های قابل توجهی برخوردار است.

وی با تشریح عملکرد امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: بیش از 965 باب منابع ذخیره آب شرب و آب کشاورزی برای عشایر استان در نظر گرفته شده است.

* خدمات‌رسانی جمهوری اسلامی ایران به عشایر بی‌نظیر است

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: یک هزار و 114 چشمه بهسازی و 92 جایگاه توزیع سوخت در مناطق عشایری ایجاد شده است.

رحیم‌زاده تصریح کرد: 39 باب حمام خورشیدی یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد در راستای خدمات‌رسانی به عشایر استان است.

وی ساماندهی زندگی عشایر و توسعه اشتغال و ایجاد مشاغل مکمل را از اهداف دولت جمهوری اسلامی ایران در خدمات‌رسانی به جامعه عشایری عنوان کرد و گفت: سهم نظام جمهوری اسلامی در خدمات‌رسانی به عشایر قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمام دوران 50 ساله حکومت ستمشاهی پهلوی به اندازه یک سال نظام اسلامی به عشایر خدمات‌رسانی و اختصاص اعتبار نشده است.

رحیم‌زاده ابراز داشت: بسیاری از خدماتی که در دوران انقلاب اسلامی ارائه شده است محصول دولت نهم و دهم بوده و این دولت سه برابر دولت‌های گذشته به عشایر خدمت کرده است.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول