اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

عشایر بهترین الگو در برابر تحریم‌های اقتصادی هستند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساده‌زیستی، خودکفایی و استقلال عشایر در تأمین مایحتاج زندگی بهترین الگو در برابر تحریم‌های اقتصادی است.

عشایر بهترین الگو در برابر تحریم‌های اقتصادی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران مرتضی رهنما در جشن عشایر کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب در منطقه عشایری کلاغ‌نشین گچساران اظهار کرد: تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران با سختی‌ها و هزینه‌های زیادی همراه بود.

* نظام الهی ایران مایه افتخار است

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: ریخته‌شدن خون هزاران شهید، زجرها و خون دل‌هایی که بزرگان روحانیت و امام راحل خوردند از هزینه‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران است.

رهنما با تشریح اهداف شوم دشمن از آغاز جنگ تحمیلی هشت ساله علیه آرمان‌های نظام اسلامی تصریح کرد: درگیر کردن ملت ایران با جنگی هشت ساله و تحمیلی در راستای از بین بردن انقلاب نوپای ملت ایران از دیگر هزینه‌های تحمیلی استکبار علیه انقلاب اسلامی ایران بود.

وی نظام اسلامی را نظامی الهی و مایه افتخار ملت مسلمان و با بصیرت ایران دانست و گفت: تمامی کشور‌های زیر سلطه استکبار در آرزوی رهایی از ظلم دیکتاتورها به تبعیت از انقلاب اسلامی ایران هستند.

این مقام سیاسی در کهگیلویه و بویراحمد تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها در منطقه را ولایت فقیه دانست و ادامه داد: رهبری انقلاب اسلامی در ایران رهبری الهی بودند و رمز ماندگاری، عزت و اقتدار ایران اسلامی رهبری اسلامی و الهی امام راحل و جانشین ایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

رهنما با اشاره به نقش و جایگاه عشایر در پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: عشایر در راه پیروزی انقلاب اسلامی ایران صادقانه، ولایت‌مدارانه و مؤمنانه قدم برداشتند و از متعمدین نظام هستند.

وی با تأکید بر اینکه عشایر همیشه مورد اعتماد نظام هستند بیان داشت: در دوران مبارزات قبل از انقلاب امام راحل حساب ویژه‌ای روی عشایر جنوب باز کرده بودند.

* برگزاری مراسم تجلیل از بانوان عشایر کهگیلویه و بویراحمد در گچساران

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری قیامی که توسط عشایر غیور جنوب در مقابله با رژیم طاغوت به وجود آمد، عنوان داشت: قیام عشایر جنوب موضوعی بود که حکومت طاغوت را به فکر و دردسر انداخت.

رهنما با اشاره به سال جهاد اقتصادی ادامه داد: زندگی عشایری پر از برکت و پاکی بوده استقلال و آزادی را باید از زندگی جهادگونه اقتصادی عشایر آموخت.

وی تأکید کرد: عشایر بهترین الگوی ملت ایران در برابر تهدیدات و تحریم‌های دشمنان هستند.

رهنما خاطرنشان کرد: تهدیدات و تحریم‌های دشمنان نظام ذره‌ای در حرکت رو به جلوی مردم انقلابی ایران تأثیرگذار نیست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: ملت ایران اسلامی تا رسیدن پرچم اسلام به دست رهبر و امام زمان(عج) استوار، پایدار و با عزمی راسخ در برابر استکبار ایستادگی می‌کنند تا رستگار شوند.

رهنما از برگزاری همایش تجلیل از بانوان عشایر در گچساران با حضور مسئولان کشوری و استانی خبر داد و گفت: بانوان دلاور و سخت‌کوش عشایر دوشادوش مردان به فعالیت پرداخته و نقش مهمی در اقتصاد خانواده ایفا می‌کنند.

* عشایر در طول تاریخ نقش‌آفرین بوده‌اند

فرماندار گچساران نیز در این مراسم بیان داشت: شکل زندگی عشایر از نظر اسکان و خدماتی که به جامعه ارائه می‌دهند با دیگر اقشار جامعه متفاوت است.

سید اکبر علیزاده افزود: عشایر اقشاری جدا از سایر اقشار نیستند نباید آنان را به عنوان قشری خاص و جدا از دیگران دانست.

وی نقش عشایر در پیروزی انقلاب اسلامی را انکار ناپذیر عنوان کرد و گفت: هدف از برگزاری جشن عشایر به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیان نقش و جایگاه این قشر تلاش‌گر و همیشه در صحنه است.

علیزاده خاطرنشان کرد: عشایر از نظر حمایت از نظام اسلامی و نقش آنان در پیروزی انقلاب اسلامی همپای اقشار مختلف مردم هستند و تاریخ شاهد نقش‌آفرینی‌ و دلاوری‌های آنان بوده است.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول