اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس:

نقش رهبری اثرگذارترین محور در شکل‎گیری و حفظ انقلاب است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان این انقلاب از زمان امام خمینی (ره) به این نتیجه رسیده بودند که نقش رهبری اثرگذارترین محور در شکل‎گیری و حفظ انقلاب است.

نقش رهبری اثرگذارترین محور در شکل‎گیری و حفظ انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام سید علی طاهری ظهر امروز در جمع ورزشکاران شهرستان گرگان اظهار داشت: دشمنان تصورشان این بود که می‎توانند با شهادت فرزند امام و شاگردان ایشان، انقلاب را خاموش کنند در صورتی که پیام انقلاب تنها محدود به عده‎ای خاص نبود بلکه از طریق شاگردان امام راحل به مردم صادر شده بود. 

وی به تاریخ پر فراز و نشیب دین اسلام از زمان پیامبر تاکنون پرداخت و تصریح کرد: ولادت پیامبر (ص) در حقیقت یک نقطه عطف در تاریخ بشریت بود، بشریتی که بعد از پیامبران اولی‌العزم (ع) به واسطه فاصله گرفتن از تعالیم الهی به سمت تباهی‎ها، سرکشی‎ها، پیروی از هواهای نفسانی شیاطین انس و جن در ورطه نابودی و هلاکت قرار گرفته بود با ولادت پیامبر گرامی اسلام تاریخ جدیدی برای بشریت رقم خورد.

* دین اسلام بر همه اعتقادات و ادیان دیگر غلبه کرد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم از ولادت پیامبر (ص) به عنوان یک پیچ تاریخی در تاریخ بشریت نام ببریم مبالغه نکرده‎ایم چرا که ورود دین اسلام سعادت دنیا و آخرت را برای بشر در خود تجمیع کرده بود و دین آخرالزمانی که خداوند وعده جهانی شدن آن را داده بود برای هدایت بشر نازل شد.

طاهری افزود: در زمان پیامبر، دین اسلام بر همه اعتقادات و ادیان دیگر غلبه کرده بود و در مدت 11 سال حکومت در مدینه و حکومت نبوی، گستره این دین کامل، فراتر از جهان عرب آن روز به نقاط دیگر دنیا نیز پا گذاشت و بعد از نبی مکرم اسلام عزت و عظمتی که در عالم اسلام بود گسترش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه ایران نیز استقبال ویژه‎ای از اسلام داشت، یادآور شد: هر چه زمان جلو می‎رفت آرام آرام دشمنان اسلام شروع کردند به تحرکاتی که اوج آن در جنگ‎های صلیبی خودش را نشان داد.

* امت اسلامی با انقلاب اسلامی جان تازه‎ای گرفت

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیچ تاریخی بعدی برگرداندن جامعه به سمت انحرافات بود که با بروز جنگ‌های صلیبی امت اسلامی ضعیف شد و به تدریج آن پیشرفتی که دانشمندان مسلمان به آن دست یافته بودند در اختیار اجانب قرار گرفت، رنسانس در اروپا رخ داد و آنها از پیشرفت‎های عالم اسلام استفاده کردند و جلوی پیشرفت اسلام را گرفتند و به شدت مسلمانان را سرکوب کردند و این دوران نزولی تا سال 1357 و پیروزی انقلاب اسلامی به طول انجامید.

طاهری با اشاره به اینکه پیچ تاریخی دیگر در زمان پیروزی انقلاب رخ داد، بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب از اسلام چیزی جز نام آن، باقی نمانده بود و مسلمانان نیز به داشتن آن جز عده اندکی افتخار نمی‌کردند تا اینکه حضرت امام راحل دوباره اسلام را احیا کرد و نام اسلام مجددا بر سر زبان‎ها افتاد.

وی با بیان اینکه امت اسلامی با انقلاب اسلامی جان تازه‎ای گرفت، اظهار داشت: امام فرمول جدیدی را پایه‎گذاری کرد در زمانی که دو تفکر در دنیا حاکم بود، یکی نگاه کمونیست و ضد دین که دین را افیون توده‎ها می‎دانست و دیگری نگاه ناقصی که به دین در غرب و نگاهی که مسیحیت تحریف شده از دین معرفی کرده بودند و آن را فقط وسیله‎ای برای ارتباط فردی انسان با خدا، آن هم در محیط‎های بسته‎ای مثل کلیسا می‌دانستند که بعد، آن را به عالم اسلام سرایت می‎دادند.

* دشمنان معتقد بودند که اسلام نباید در سیاست دخالت کند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم‌ترین مبحثی که آنها دنبال می‎کردند جدایی دین از سیاست بود، خاطر نشان کرد: آنها معتقد بودند که اسلام نباید در سیاست دخالت کند و بعد به آن رنگ و لعاب زیادی می‎دادند که سیاست همراه با دروغ، مکر، فریب و حقه است و اسلام چون دین مقدسی است نباید به این مسائل آلوده شود و آنها با این بهانه‎ها و شعارهای جذاب می‌خواستند تا امت اسلام را از فکر کردن به حکومت و داشتن نظام بر اساس دین دور کنند.

طاهری یادآور شد: در چنین فضایی که دنیا از یک طرف به سمت بی‎دینی و از طرفی به سمت جدایی دین از سیاست دعوت شده بود امام راحل نظامی را پایه‎گذاری کرد که این نظام مبتنی بر دین و حکومت آن بر اساس دین قرار گرفت که خیلی از افراد در دنیا می‎گفتند این نگاه دوام نمی‎آورد و حتی از داخل این مملکت نیز نداهایی به بیرون می‎رفت که این مملکت دوام نخواهد آورد.

وی ادامه داد: این تفکر به گونه‎ای به دشمنان القا شده بود که امثال صدام فکر می‎کردند یک هفته‎ای می‎توانند تهران را فتح کنند و نگاه‌شان این بود، مگر می‎شود کشوری قد علم کند که نه به شرق و نه به غرب تکیه کند، لذا خود به خود این نظام، نگاه‎ها را در دنیا به خود جلب کرد و دو بلوک شرق و غرب با تمام وجود دشمنی‎های‌شان را آغاز کردند.

* این انقلاب با پشتوانه مردمی همواره توانسته پیروز میدان باشد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کودتاها، جنگ تحمیلی، ترورها همه و همه دست به دست هم داده بودند تا این کشوری که مستقل است، هیچ حامی دنیوی نداشته باشد و با وجودی که امکانات آن ضعیف و یک حکومت نوپا و جوانی بود همه نگاه‌ها به این کشور معطوف شد که چه اتفاقی قرار است بیفتد.

طاهری با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس نیز نتوانست این کشور را از پای درآورد، اظهار داشت: به تدریج این نگاه در تمامی دنیا حاصل شد که این حکومت یک مدل موفق است و توانست نگاه‎ها را در دنیا تغییر دهد.

وی در پایان تاکید کرد: این انقلاب با پشتوانه مردمی همواره توانسته پیروز میدان باشد و دنیا را متحیر کند و اخیرا نیز در راهپیمایی 22 بهمن، ملت عظیم‌الشأن ایران که انصافا در همه صحنه‎ها سنگ تمام گذاشته‌اند امسال نیز در استان گلستان با وجود بارش نزولات آسمانی برف و بوران اثر منفی در حضور حماسی مردم به وجود نیامد و جوابی دندان‎شکن برای همه کسانی بود در صدد ضربه به این نظام الهی و مردمی هستند.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول