اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از گلستان تا بهارستان - 31

تکرار فتنه 88 در دستور کار دشمن است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: دشمن در آستانه انتخابات، برنامه‌ریزی‌های دقیقی دارد و تکرار فتنه 1388 را در دستور کار خود قرار داده است.

تکرار فتنه 88 در دستور کار دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری صبح امروز در همایش امام (ره) تا امام خامنه‌ای که در مسجد جامع شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار داشت: گر چه دست دشمن برای همه رو شده، اما آنها در پی این هستند تا با ایجاد آشوب، کشور چند روزی مشغول باشد و مسئولان توجه‌شان به جای خدمت‌رسانی به مردم، سرگرم آشوب‌ها باشد.

وی با بیان اینکه فتنه‌ای که گذشت آخرین فتنه نیست، تصریح کرد: از همه چیز واضح تر تنهایی مقام معظم رهبری در جریان فتنه است، در جریان فتنه از آنهایی که اصلاً توقع نداشتیم کوتاه آمدند و می‌بینیم که رهبری از همان سال‌های رحلت امام (ره) بحث بصیرت را دائما مطرح می‌کنند.

* دشمنان می‌خواهند ریشه نظام را سرکوب کنند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: عده‌ای به لحاظ نداشتن بصیرت، زمانی که دیدند، چهار عیب از احمدی‌نژاد سر زد نتوانستند تشخیص بدهند توطئه‌ای که دشمن دنبال می‌کند، بحث‌شان احمدی‌نژاد نیست بلکه نشانه دشمن به مقام معظم رهبری و نظام است، آنها می‌خواهند ریشه نظام را سرکوب کنند.

طاهری بیان داشت: پیام انقلاب توسط شاگردان امام (ره) از طریق حوزه‌های علمیه به تمام بدنه مردم صادر شده بود و این ارتباط امام سبب شد تا یک انسجام قوی در کشور شکل بگیرد، ارتباط معنوی و خلوصی که امام راحل با خدا، عالم غیب و حضرت ولی عصر (عج) داشتند این ارتباطات، بین مردم و امام را صددرصد تقویت می‌کرد.

وی با بیان اینکه دشمن تمام امید خویش را به رحلت امام خمینی (ره) بسته بود، عنوان کرد: روز 14 خرداد سال 1368 وقتی خبر رحلت امام اعلام شد رادیوهای بیگانه یک تیتر مشترک اعلام کردند که امام رفت، انقلاب هم رفت آنها در این نکته که امام اثرگذارترین عامل در شکل‌گیری انقلاب و بقا آن بوده را تا آن روز خوب درک کرده بودند، اما یک چیز را خوب نفهمیده بودند آن هم اینکه صاحب این انقلاب، خدای انقلاب است و صاحب این انقلاب امام زمانی است که امام راحل، نایب او بود.

* اساس کار فتنه تضعیف جایگاه رهبری است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دست عنایت پروردگار، خبرگان مردم را به سمت مقام معظم رهبری می‌برد، یادآور شد: البته تدابیر امام راحل کار خودش را کرد و آغاز رهبری مقام معظم رهبری برای به دست گرفتن امور کشور به مراتب سخت‌تر از کار امام راحل بود، به دلیل اینکه امام وقتی حرکت کردند خودشان آغاز کننده این انقلاب بودند و بقیه شاگردان امام، اما بعد از رحلت امام خمینی (ره) کسانی بودند که خودشان را هم‌طراز رهبری احساس می‌کردند لذا جریان فتنه‌ای در کشور به تضعیف جایگاه رهبری پرداخت.

طاهری ابراز داشت: برخی سعی کردند از جریان اسم امام برای خودشان تشکیلاتی راه بیندازند و در مقابل رهبری قد علم کنند و بعدها نیز به جریان خط امام معروف شدند و علت اینکه زمانی مدعیان خط امام، در مقابل امام ایستادند نیز مشخص شد و حضرت آقا می‌دانستند اگر خط امام به طور دقیق مطرح شود کسی نمی‌تواند از مسیر اصلی انقلاب تخطی کند و این تدبیر پیامبرگونه مقام معظم رهبری سال‌ها بعد دلیلش معلوم شد.

وی متذکر شد: اوائل دولت موسوم به اصلاحات و یا همان جریان دوم خرداد اینها خودشان را خط امام معرفی کردند، اما آرام آرام نقاب از چهره‌شان کنار رفت و همان‌هایی که از خط امام دم می‌زدند در مقابل آموزه‌های امام و در مسائل سیاسی، اقتصادی و موضع‌گیری‌های خارجی ایستادگی کردند و به همه اصول پشت پا زدند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌توجهی به مسائل فرهنگی و عدالت اجتماعی در دوره سازندگی باعث شد، شعارهای فریبنده دولت دوم خرداد آراء مردم را بگیرد و با شعار خط امام و عدالت اجتماعی وارد صحنه شدند و مردم نیز گمان می‌کردند که این‌ها راست می‌گویند.

وی با اشاره به اینکه به تدریج بی‌اعتقادی به امام، اسلام و انقلاب از سوی این افراد آشکار شد، ابراز داشت: موسوی خوئینی‌ها که به عنوان مرد خاکستری و در جریان فتنه نیز جزو لیدر این جریان محسوب می‌شود گفت من در زمان امام نیز ولایت را قبول نداشتم، ولی جرات آن را نداشتم که اینها را بر زبان بیاورم، آری سختی کار مقام معظم رهبری اینجاست.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امثال خوئینی‌ها که در زمان امام راحل جرات نمی‌کردند که ته دل‌شان را آشکار کنند، اما در زمان مقام معظم رهبری همه این کینه‌ها را بیرون ریختند و همه این دشمنی‌ها را در عملکردشان نشان دادند و تمام جریان‌هایی که با هم متحد بودند نظیر سازندگی و دوم خرداد، از دیدگاه خودشان دیدند کشور از دست می‌رود، اما مردم موقعیت آنها را شناخته و به سمت دیگری می‌روند، آن وقت بود که نقشه فتنه 1388 را در سال 1384 برنامه‌ریزی کردند.

* آشوب‌ها نمی‌تواند کشور را فلج کند

طاهری ابراز داشت: آنها می‌دانستند که این آشوب‌ها نمی‌تواند کشور را فلج کند، اما می‌خواستند هر طوری که شده به کشور لطمه بزنند و لذا برنامه‌ریزی شده پیش می‌رفتند آن وقت عده‌ای نتوانستند این مسائل و فتنه‌ها را تشخیص بدهند، عده‌ای جا زدند و نیروهای ولایتمدار و افراد خاص که اعتقاد داشتند در شرایط این چنینی رهبر نباید تک و تنها بماند، عموم مردم اطراف مقام معظم رهبری ایستادند، اما از سربازان درجه یک انتظار بیشتری می‌رفت.

وی اضافه کرد: کاری که در دولت احمدی‌نژاد انجام شد توجه به قشر محروم و سفر به نقاط محروم بود و همه اینها سبب شد تا اقبال مردم به این جریان حفظ و افزایش یابد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: انتخابات سال 1388 و مشارکت 85 درصدی واجدین شرایط پای صندوق‌های رای سبب شد تا یکی از انتخابات بی‌نظیر را در دنیا رقم بزنیم، اما این جریان بعد از آن انتخابات کاری کردند که کشور دچار خساراتی بشود.

* با اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری می‌توان ضعف‌ها را برطرف کرد

طاهری با تاکید بر اینکه نباید در محافل کوچک نسبت به افرادی که موفقیت‌های نظام را کوچک می‌شمرند غفلت کرد، بیان داشت: سخنرانی قاطع مقام معظم رهبری در خطبه نماز جمعه تهران یک بسته کامل بود چرا که هم به پیشرفت‌ها، هم ضعف‌ها و نیز به راه حل‌های برون رفت موانع اشاره کردند و اگر کسی بگوید در کشور مشکلی نداریم حرف درستی نیست، اما باید واقعیت‌ها را گفت و با منطق نیز از آنها دفاع کرد.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند کشور در حال نابود شدن است و مردم از این وضعیت ناراحت هستند، بیان داشت: اگر واقعا وضعیت آن چیزی باشد که دشمن می‌گوید پس دیگر این همه دشمنی چرا، این همه تحریم برای چه، معلوم است چون آنها نمی‌توانند پیشرفت ایران را ببینند و به خاطر پیشرفت انقلاب اسلامی عصبانی شده‌اند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: هر چند به خاطر کوتاهی‌هایی که داشته‌ایم مشکلاتی نیز بر سر راهمان به وجود آمده، اما با اتحاد و انسجام و گوش به فرمان مقام معظم رهبری می‌توان این نقص‌ها را برطرف کرد.

انتهای پیام/ن۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول