اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار در امور عشایر فارس:

جامعه عشایر سیار متولی فرهنگی ندارند

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار در امور عشایر فارس گفت: جامعه عشایری به ویژه عشایر سیار متولی فرهنگی نداشته و در مورد آموزش احکام و مسائل شرعی و بهداشتی با مشکل رو‌به‌رو هستند.

جامعه عشایر سیار متولی فرهنگی ندارند

امین قربانی کشکولی امروز در حاشیه همایش هم‌اندیشی بررسی مسائل و مشکلات عشایر فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: یکی از هدف‌های استانداری جمع‌آوری مشکل‌های جامعه عشایری در مورد تامین امنیت، آب، راه و ارائه راهکار برای این جامعه هدف است.

کشکولی خاطرنشان کرد: مشکل عشایر باید بر اساس زمان‌بندی کوتاه، میان و بلندمدت برای 50 سال آینده مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری، دشمن قصد دارد که اقوام را که به عنوان فرصت هستند، تبدیل به تهدید کند، گفت: با انسجام، وحدت ملی و اسلامی تمام ترفندهای دشمنان داخلی و خارجی بر علیه اقوام ایرانی خنثی می‌شود.

مشاور استاندار فارس در امور عشایر از شرکت گسترده عشایر در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: حضور حداکثری عشایر، یاس و نومیدی را برای دشمنان داخلی و خارجی به وجود آورده و روحیه امید و نشاط را در جامعه عشایری به ارمغان می‌آورد.‌

فرمانده سپاه عشایر فارس نیز در حاشیه این همایش طی سخنانی به خبرنگار فارس گفت: رژیم گذشته، اختلاف قومی و قبیله‌ای را به ویژه در میان عشایر برای دور کردن این قشر از جامعه از واقعیت‌های اجتماعی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را به وجود آورد که با پیروزی انقلاب اسلامی این ترفند نیز به شکست انجامید.

سرهنگ پاسدار منصور میرزایی بیان کرد: در هشت سال دوران دفاع مقدس، عشایر با تقدیم یک‌هزار و 200 سردار شهید، عشق خود را در صحنه‌های مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی به نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای از صداقت عشایر برای ترقی و پیشرفت، نردبان ساخته‌اند، افزود: عشایر همواره در خط مقدم صحنه‌های انقلاب بوده و در برابر توطئه استکبار و دشمنان داخلی هوشیار و بیدار هستند.

فرمانده سپاه عشایر فارس اضافه کرد: بیش از 80 هزار بسیجی عشایر امنیت عشایر کوچ‌رو را بر عهده دارند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول