اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

خدمات درمانی در صدر همه خدمات است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: خدمات درمانی افضل همه خدماتی است که می‌توان به هم‌نوع ارائه داد.

خدمات درمانی در صدر همه خدمات است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز در مراسم افتتاح بخش آنژیوگرافی بیمارستان شریعتی در سالن بخش اداری بیمارستان شریعتی اظهار کرد: خدمت‌رسانی به بیمار و مجروحی که بعد از خدا پناهی جز کادر درمانی ندارد با هیچ خدمت دیگری قابل قیاس نیست.

وی ارائه خدمات درمانی را برابر با عبادت دانست و ادامه داد: عبادت و بندگی خدا دو بخش دارد که بخشی مربوط به انجام فرائض دینی و بخشی مربوط به خدمت به بندگان خدا است که پس از فرائض دینی هیچ عبادتی به پای خدمت به بندگان خدا نمی‌رسد.

استاندار خراسان رضوی لذت عمر انسان را در خدمت به هم‌نوع عنوان کرد و گفت: لذت توفیق خدمت به هم‌نوع تمام لذت زندگی را تشکیل می‌دهد که خود بهترین ذخیره قیامت برای فرد نیز محسوب می‌شود.

سلامت در کشور ما رشد چشمگیری داشته است

صلاحی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های علمی در حوزه درمان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور شد: حوزه سلامت در همه شاخه‌های آن رتبه اول رشد را در کشور داشته است و این در حالی است که پیش از انقلاب حوزه بهداشت و درمان کشور مانند سایر حوزه‌‌ها کاملا وابسته و بدون هیچ‌گونه رشدی ارائه خدمات می‌کرده است.

وی با اشاره به موفقیت‌های چشمگیر پزشکان ایرانی در داخل و خارج از کشور، گفت: موفقیت در حوزه سلامت و درمان از اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران است و برای تحقق این مهم تربیت پزشکان متخصص داخلی را با وجود تمام فشارها و تحریم‌های بین‌المللی که متوجه کشور بود، به جدیت انجام داده‌ایم.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: پس از گذشت 33 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، جمعیت کشور نزدیک به دو برابر رشد داشته است و این در حالی است که نه تنها به‌طور کامل از داشتن پزشکان و کادر درمانی خارجی در کشور بی‌نیاز هستیم بلکه بهترین پزشکان در خارج از کشور نیز پزشکان ایرانی هستند.

صلاحی ضمن تشکر از خدمات ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: اقدامات بسیار مناسبی در سطح استان در زمینه ارائه خدمات درمانی به عموم مردم در سال‌های اخیر انجام شده است که از بین‌بردن کانون بیماری سالک و کاهش چشمگیر این بیماری در مشهد، افتتاح بیمارستان‌هایی که سال‌ها از آغاز به ساخت آن می‌گذرد،‌ توسعه خانه‌های بهداشت روستایی و همچنین بالا بردن درصد اشغال تخت‌های بیمارستانی از اقدامات خوب در این حوزه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه بیمارستان شریعتی، اظهار کرد: در اقدامات انجام شده در بیمارستان شریعتی، درصد اشغال تخت‌های این بیمارستان از 10 تا 15 درصد ضریب اشغال به 55 درصد افزایش رسیده است که باید در سال‌های آینده این میزان را به 80 درصد افزایش داد.

استاندار خراسان رضوی، اضافه کرد: با توسعه بخش قلب بیمارستان شریعتی در دو سال قبل و همچنین راه‌اندازی بخش فوق تخصصی آنژیوگرافی، مدت زمان مورد نیاز تا انجام عمل جراحی قلب که در گذشته در بیمارستان‌های دولتی 8ماه و در بیمارستان‌های خصوصی2ماه بود، به 24ساعت در بیمارستان‌های دولتی و همان لحظه در بیمارستان‌های خصوصی کاهش پیدا کرده است.

 

دشمن الفبای خدمت به مردم را فراموش کرده است

صلاحی اظهار داشت: دشمن و کشورهایی که داعیه خدمت به بشریت را دارند الفبای خدمت به مردم را فراموش کرده است و کشتار در دنیا را با تکنولوژی‌های روز، خدمت به مردم تلقی می‌کند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: دشمنان ما قدرت و تکنولوژی را برای افزایش قدرت می‌خواهند نه برای خدمت به مردم اما در جمهوری اسلامی ایران بر اساس آموزه‌‌های دینی و معنوی اسلام، قدرت و تکنولوژی ابزاری برای خدمت به گره گشایی از مردم محسوب می‌شود.

وی افزود: بر اساس این آموزه‌‌ها و در راستای گسترش و تولید علم در ایران و جهان اسلام، ساخت شهرک دانش و سلامت در اراضی زکریای مشهد در خراسان رضوی به عنوان پرجمعیت‌ترین استان کشور پس از استان تهران انجام شد که امیدواریم همه مسئولین استان در بخش‌های مختلف خدماتی استان، بخش درمانی را برای گسترش این شهرک و ارائه خدمت رسانی مطلوب‌تر کمک و حمایت کنند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول