اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب

2 مرکز درمانی در چمستان مازندران بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب، دو مرکز بهداشتی درمانی در چمستان نور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

2 مرکز درمانی در چمستان مازندران بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، شب گذشته با حضور مسئولان شهرستانی مرکز بهداشتی درمانی روستای صیدکلا از توابع بخش چمستان و توسعه و تجهیز مرکز بهداشتی درمانی شبانه‌روزی شهری و روستایی شهر چمستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

فرماندار شهرستان نور در این مراسم با تبریک ایام‌الله دهه فجر و هفته وحدت به خدمات نظام در 33 سال گذشته اشاره داشت و عنوان کرد: یکی از خدمات مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخش بهداشت و درمان بوده است.

عبدالقدیر مشایخی بیان داشت: در قبل از انقلاب در شهرستان نور فقط یک مرکز درمانی وجود داشت که فقط کارهای اولیه یک بیمار در آن مرکز انجام می‌شد، اما به برکت انقلاب اسلامی اکنون بیشتر روستاهای کشور دارای مراکز بهداشتی درمانی هستند که بسیاری از خدمات درمانی در آنها صورت می‌گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور نیز در این مراسم در گزارشی ادامه داد: مرکز بهداشتی درمانی صیدکلا با در اختیار داشتن پزشک، ماما، بخش تزریقات و پانسمان و... جمعیت حدود 5 هزار نفری هشت روستای منطقه (چهار روستای اصلی و چهار روستای اقماری) را پوشش می‌دهد.

ناصر صالحی ابراز داشت: برای تجهیز این مرکز 200 میلیون ریال هزینه شده است.

وی در ادامه به توسعه و تجهیز مرکز بهداشتی درمانی شبانه‌روزی شهری روستایی شهر چمستان اشاره کرد و گفت: به لحاظ نیاز منطقه و فاصله چمستان تا مرکز شهر و تنها بیمارستان دولتی شهرستان نور و با توجه به جمعیت منطقه چمستان، توسعه این مرکز در دستور کار قرار گرفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور تصریح کرد: در این طرح و تجهیز این مرکز با افزایش تخت (10 تخت آماده،) سیستم مونیتورینگ، فشارسنج، یک دستگاه آمبولانس و... به‌صورت شبانه‌روزی فعال شده است.

صالحی در پایان اذعان داشت: برای تجهیز و توسعه این مرکز در مجموع حدود 2 میلیارد و 100 میلیون ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول