اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری:

رشد شاخص‎های درمانی چهارمحال و بختیاری چشمگیر است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: با گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب شاهد تغییرات اساسی در سطح بهداشت و درمان کشور و استان هستیم.

رشد شاخص‎های درمانی چهارمحال و بختیاری چشمگیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رضا ایمانی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قدمت سیستم ارائه خدمات بهداشت و درمان در این استان از نیم قرن تجاوز نمی‌کند، اظهار داشت: تا قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی فعالیت‌های این بخش تحت عنوان سازمان بهداری تنها به خدمات درمانی آن هم بصورت ناقص و در قالب دو بیمارستان و چند درمانگاه که عمدتاً در شهرها مستقر بودند محدود می‎شد.

وی با بیان اینکه این مراکز عمدتا توسط پزشکان خارجی اداره می‌شد، گفت: برهمین اساس در این درمانگاه‌ها خلأ سایر نیروها از جمله ماما، پرستار و بهورز کاملاً محسوس بود.

ایمانی خاطرنشان کرد: از نظر مراکز آموزش عالی هیچ‏گونه مرکز آموزشی مستقلی در سطح استان وجود نداشت و جویندگان دانش با تحمل رنج و مشقت فراوان ناگزیر به مهاجرت به شهرهای بزرگ می‌شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در فاصله زمانی سال‌های 57 تا 64 طراحی سیستم شبکه‌های بهداشتی، درمانی در دستور کار قرار گرفت، گفت: این طرح که بر مبنای تحقق عدالت اجتماعی و رفع نیازهای مناطق محروم استوار بود، پس از اجرای آزمایشی، مورد حمایت مسئولان نظام قرار گرفت و گسترش چشمگیری در سطح کشور، به‌ویژه در استان چهارمحال و بختیاری یافت.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه روند رشد خدمات در استان در فاصله سال‌های 65 تا 70 گویای این واقعیت است که وضعیت بهداشت و درمان از بهبود نسبی برخوردار بوده و روند رشد آن ادامه پیدا کرده است.

ایمانی ادامه داد: در دهه دوم شکل‌گیری نظام جدید سلامت یعنی از سال 74 تاکنون و پس از فراغت از کمیت‌ها و توسعه واحدهای بهداشتی، درمانی و افزایش میزان دسترسی مردم به خدمات، کیفیت خدمات در ابعاد مشخص مورد توجه قرار گرفت.

وی رشد شاخص‎‌های درمانی در این استان را بسیار چشمگیر دانست و گفت: با پیروزی انقلاب و آغاز برنامه‌های کاری وزارت بهداشت افزایش تخت و منابع بیمارستانی در راس کار قرار گرفت، به گونه‌ای که با گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب شاهد تغییرات اساسی در سطح بهداشت و درمان کشور و استان هستیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول