اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش بازاندیشی اندیشه‌های شهید هاشمی‌نژاد:

شهید هاشمی‌نژاد از عناصر تاثیرگذار انقلاب اسلامی در مشهد بود

خبرگزاری فارس: دبیر همایش بازاندیشی اندیشه‌های شهید هاشمی‌نژاد گفت: شهید هاشمی‌نژاد در کنار مقام معظم رهبری و حضرت آیت‌الله واعظ طبسی، سه ضلع اصلی مثلث پیدایش انقلاب اسلامی در مشهد بودند.

شهید هاشمی‌نژاد از عناصر تاثیرگذار انقلاب اسلامی در مشهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد علی خیرآبادی ظهر امروز در نشست خبری همایش بازاندیشی اندیشه‌های شهید هاشمی‌نژاد در محل حوزه علمیه مشهد اظهار کرد: در آغاز سال 90، ستاد همایش با محوریت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و عضویت سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما و بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی در مشهد تشکیل شد.

دبیر همایش بازاندیشی اندیشه‌های شهید هاشمی‌نژاد بیان داشت: حدود 25 مقاله برای کمیته علمی-پژوهشی همایش بازاندیشی اندیشه‌های شهید هاشمی‌نژاد ارسال شده که از میان 12 مقاله مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

خیرآبادی تصریح کرد: در این همایش، 81 مصاحبه با شاگردان شهید هاشمی‌نژاد انجام شد و در کنار آن با بستگان و همرزمان ایشان نیز مصاحبه‌های متعددی انجام شده است.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم دیگر، تصحیح و تجدید نظر در آثار شهید هاشمی‌نژاد بود و در این میان کتاب معروف ایشان با عنوان مناظرات دکتر و پیر که قبل از انقلاب از سوی ساواک ممنوع شده بود، بیش از همه مورد نظر بود.

خیرآبادی بیان داشت: این کتاب مورد بازخوانی کامل قرار گرفته  و با اضافه شدن حواشی و تعلیقات در 1200صفحه منتشر می‌شود.

دبیر همایش بازاندیشی اندیشه‌های شهید هاشمی‌نژاد اضافه کرد: دو نرم افزار نیز که شامل مجموعه آثار شهید هاشمی‌نژاد و مجموعه سخنرانی‌های ایشان است، در جریان این همایش تهیه شده و بزودی در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

خیرآبادی در مورد محور مقالات ارائه شده در همایش بازاندیشی اندیشه‌های شهید هاشمی‌نژاد افزود: روشنفکری دینی، مقتضیات زمان در آثار شهید هاشمی‌نژاد، روش‌شناسی تبلیغی، آسیب شناسی عرفان اسلامی و نگاهی نو به عاشورا پژوهی مهم‌ترین محورهای مقالات این همایش بودند.

وی تصریح کرد: مجموعه تلاش‌ها و اقدامات انجام شده از سوی این ستاد، روز 27بهمن‌ماه در محل کتابخانه آستان قدس رضوی با حضور آیت‌الله واعظ طبسی و همچنین دکتر ولایتی، رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول