اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهاوند:

روحانیان مطمئن‌ترین تکیه‌گاه انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر نهاوند گفت: روحانیان مطمئن‌ترین تکیه‌گاه قیام مردمی انقلاب اسلامی در دوران قبل و بعد از شکل‌گیری نظام اسلامی ایران بودند.

روحانیان مطمئن‌ترین تکیه‌گاه انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی پیش از ظهر امروز در گردهمایی روحانیان نهاوند اظهار کرد: ساده زیستی، عدم وابستگی به زرق و برق دنیا، خداترس بودن قشر روحانیان را مورد اعتماد و الگوی مردم قرار می‌دهد بنابراین رعایت موارد ذکر شده باید سرلوحه برنامه های همیشگی روحانیان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه روحانیان شاگردان مکتب امام صادق(ع) و از دلدادگان واقعی امام زمان(عج) هستند، افزود: تلاش دشمن در کشور برای ترویج فساد، بی بندو باری، اعتیاد، بدحجابی و اختلاف افکنی وظیفه روحانیان را خطیرتر و حساس تر از گذشته کرده است بنابراین هر فرد روحانی باید نسبت به امور روزمره و زمانه خویش آگاهی و اطلاع کافی داشته باشد.

امام جمعه نهاوند با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس گفت: ترویج فرهنگ روشنگری از وظایف روحانیان، نخبگان و افراد خاص و تأثیرگذار جامعه است بنابراین وظیفه آحاد ملت این است که برای پیروزی فرامین ولی فقیه و مقابله عملی با دشمن در این صحنه خطیر حضور خود را پررنگ تر کنند.

وی با اشاره به توجه آحاد جامعه از قبل از انقلاب به بیانات روحانیان و مراجع اشاره کرد و بیان داشت: فتوای یکی از مراجع و روحانیان قبل از انقلاب موجب می‌شد مردم برای عمل کردن به آن با هر قدرتی مقابله کنند.

مغیثی به وظیفه خطیر و حساس خواص در جامعه کنونی اشاره و تصریح کرد: مردم همواره به روحانیان اعتماد داشته و دارند بنابراین مهمترین کاری را که روحانیان می توانند انجام بدهند بصیرت‌افزایی در جامعه است زیرا بصیرت همچون چراغ راه موجب تشخیص راه از بیراهه می شود.

انتهای پیام/خ۲۰

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول