اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

توسعه فرهنگی مهم‌ترین دستاورد انقلاب است

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: توسعه فرهنگی مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

توسعه فرهنگی مهم‌ترین دستاورد انقلاب است

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بعد گذشت 33 سال به سن بلوغ رسیده است زیرا بعد از کسب صدها تجربه تلخ و شیرین، عبور از توطئه‌های دشمنان، پیروزی در جنگ‌های نظامی و اقتصادی به کمال رسیده است از این رو باید به خاطر زندگی کردن در زیر سایه چنین نظامی بر خود ببالیم.

وی با بیان اینکه برای تضعیف نظام دشمنان در حال برنامه‌ریزی هستند، خاطر نشان کرد: ایادی استکبار جهانی از طراحی و اجرای هیچ توطئه‌ای برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تعلل نمی‌کنند ولی ملت ایران با گام‌های محکم و ایمانی راسخ به صیانت از ارزش‌های انقلاب مبادرت می‌کنند به طوری که در 22 بهمن با حضور میلیونی خود در خیابان‌ها وفاداری خود به نظام و رهبری را فریاد زدند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود رسانه‌های جمعی مولود انقلاب دانست و گفت: مطبوعات مولود انقلاب هستند قبل از پیروزی رسیدن انقلاب در سراسر کشور روزنامه‌ای وجود نداشت بلکه همه کاغذ اخبارها ژورنالی برای معرفی مفسدان بود که به شکل رسمی ولنگاری جنسی، سیگار و مشروبات الکلی ترویج می‌دادند از طرف دیگر به راه‌کارهای کاهش اعتیاد و تقویت سجایای اخلاقی نمی‌پرداختند.

کریمی با بیان اینکه در آن زمان محتوای نشریه‌ها با اخلاق، دین و فرهنگ در تضاد کامل بود، تصریح کرد: امروز رشد و نمو رسانه‌های جمعی را شاهد هستیم به طوری که از نظر کمی و کیفی وضعیت آنها به میزان قابل توجهی بهبود یافته است پس می‌توان گفت بهبود وضعیت رسانه‌ها یکی از نشانه‌های ارتقای شاخص‌های فرهنگی قلمداد می‌شود.

این مسئول به رقم خوردن توسعه و جهش در شاخص‌های دیگر به ویژه امور اقتصادی اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب در ارومیه فقط یک کارخانه تولیدکننده مشروبات الکلی وجود داشت ولی بعد از انقلاب روند پیشرفت در استان ما سرعت گرفت ولی با این همه امروز احداث شهرک‌های صنعتی یک، دو و سه در ارومیه شاهد هستیم در حوزه تولید سیمان یکی از قطب‌های کشور محسوب می‌شویم معادن مس، طلا، سنگ تزئینی با ظرفیت بالا در حال بهره‌برداری هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌ رو اشاره کرد و اظهار داشت: ملت بزرگ ایران اسلامی همچنین آذربایجان غربی در این انتخابات پرشور حضوری توأم با احساس مسئولیت خواهند داشت تا این مشارکت حداکثری مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی باشد.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول