اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر 24 درصد رشد یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در 9 ماهه امسال 183 هزار و 87 TEU کانتینر در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی 24 درصدی داشته است.

تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر 24 درصد رشد یافت
محمد راستاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران از نزدیک شدن بندر بوشهر به حد نصابی جدید در تخلیه و بارگیری کانتینر خبر داد.
وی با بیان اینکه بندر بوشهر دومین بندر کشور از لحاظ حجم تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری است، خاطر نشان کرد: در سال 86 میزان تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر 42 هزار TEU بود که اکنون پس از چهار سال و با طی یک روند رو به رشد، عملکرد سال گذشته بندر بوشهر از 200 هزار TEU فراتر رفت.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: امیدواریم با ادامه این روند در آینده نزدیک به ظرفیت اصلی بندر که 400 هزار TEU کانتینر در سال است برسیم.
راستاد همچنین رشد 11 درصدی جابجایی کالا در بندر بوشهر را مورد توجه قرار داد و افزود: در 9 ماه ماهه امسال 3 میلیون و 365هزار و 218 تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شده که کالاهای نفتی با یک‌ میلیون و 307 هزار و 62 تن، 9 درصد و کالاهای غیرنفتی با 2 میلیون و 58 هزار و 156 تن، 12 درصد رشد داشته‌اند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به صادرات 611 هزار و 959 تن کالاهای غیرنفتی از بندر بوشهر و رشد 44 درصدی در این ارتباط گفت: بخش عمده‌ای از این کالاها به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده‌اند که کشور قطر با 123 هزار و 879 تن، رتبه اول را در ارتباط با جذب این کالاهای صادراتی از آن خود کرده است.
مسئول مخابرات و ارتباطات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز از برگزاری سمینار آموزشیLRIT (سامانه شناسایی و ردیابی کشتی های با بُرد بلند) در بندر بوشهر خبر داد.
رضا ترابی گفت: در این سمینار که به منظور آشنایی نمایندگان شرکت‌های کشتیرانی و مالکان شناورها با این سامانه پیشرفته و همچنین اشاعه فرهنگ دریانوردی برگزار شد، سید ایوب حمیدی از افسران مجرب بخش مخابرات و ارتباطات دریایی به تدریس سرفصل‌های آموزشی مرتبط با این سامانه پرداخت.
وی اضافه کرد: در راستای اشاعه فرهنگ دریانوردی در صدد طراحی و چاپ 4 هزار نسخه نقشه خلیج فارس که شامل اطلاعات مربوط به ایمنی و امنیت دریایی است هستیم، تا در آینده نزدیک میان شناورهای سنتی و دریانوردان استان توزیع کنیم.
مسئول کنترل و بازرسی کشتی‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از برگزاری سمینار آموزشی آشنایی با نحوه بازرسی شناورهای غیر کنوانسیونی (زیر 500 تن) در بندر بوشهر خبر داد.
محرم فکری گفت: در این سمینار که به مدت سه ساعت در سالن اجتماعات برج بندر بوشهر برگزار شد، نمایندگان شرکت‌های کشتیرانی و مالکان شناورها حضور داشتند.
وی که مسئولیت تدریس این سمینار آموزشی را نیز به عهده داشت، هدف از برگزاری این دوره را افزایش میزان آگاهی شرکت‌های کشتیرانی و مالکان از فرآیند کنترل و بازرسی شناورها، تسریع در امر بازرسی و ارتقای سطح ایمنی دریانوردی عنوان کرد.
فکری اضافه کرد: به افرادی که با موفقیت این دوره را طی کنند، گواهینامه آشنایی با فرآیند کنترل و بازرسی کشتی‌ها اعطا می‌شود.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول