اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته اول دی انجام می‌شود؛

عملیات بارگیری و به آب اندازی سه پایه‌های فازهای 17 و 18

خبرگزاری فارس: عملیات بارگیری و به آب اندازی سه پایه‌های فازهای 17 و 18 در هفته اول دی انجام می‌شود.

عملیات بارگیری و به آب اندازی سه پایه‌های فازهای 17 و 18
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس جنوبی، مدیرکنترل پروژه شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران اظهار داشت: به منظور سرعت بخشیدن به پروژه‌های میدان مشترک نفت و گاز، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران عملیات بارگیری سه‌پایه‌های فاز 17 و 18 را در هفته اول دی ماه به انجام خواهد رساند.
شهرام شیرزاده افزود: هر یک از سه پایه‌های فازهای یاد شده به ارتفاع 83 متر و وزن  1100 تن با احتساب شمع‌ها می‌باشند که همکاران شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در عرصه فراساحل، عملیات بارگیری نخستین سه پایه (FSP23) را در تاریخ 4 دی ماه به انجام خواهند رساند.
مدیر کنترل پروژه شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با اعلام اینکه عملیات بارگیری سه پایه دوم (FSP24) دو هفته پس از سه پایه اول اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: تاریخ نصب هریک از سه پایه‌ها از پیش برنامه‌ریزی و مشخص شده است.
شیرزاده همچنین با تاکید بر اتمام ساخت جکت‌های فازهای 19 و 21، تصریح کرد: تا پایان دی ماه عملیات بارگیری این جکت‌ها نیز به اتمام خواهد رسید.
وی ضمن اشاره به بارگیری سه پایه‌های فازهای 17 و 18 توسط شناور ابوذر 1200 ،اضافه کرد: با بهره‌گیری از توان فنی و نیز ناوگان گسترده و کم‌نظیر شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، بحمدالله در ساخت، بارگیری و نصب سازه‌ها مشکلی نخواهیم داشت.
بر اساس این گزارش، هدف از طرح توسعه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز تصفیه شده، تولید روزانه 70 میلیون متر مکعب گاز اتان، تولید سالانه یک میلیون تن گاز مایع، تولید سالانه 27 میلیون بشکه میعانات گازی، استحصال روزانه 400 تن گوگرد است.
از دیگر اهداف این پروژه می‌توان به رشد درآمد ناخالص ملی، اشتغال پایدار، انتقال دانش فنی ساخت قطعات مورد نیاز و تاسیسات پالایشگاهی و اتکا به صنایع داخلی اشاره کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول